באירוע במרכז הרב

הרצוג: "אסור לנו להחרים מי שחושב אחרת"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שהשתתף באירוע יום ירושלים המסורתי בישיבת מרכז הרב בירושלים רמז בנאומו על אי הזמנתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לאירוע (חדשות בארץ)

(צילום מסך)

אחרי שנתיים של קורונה בהן היה אירוע מצומצם במיוחד, והפעם בלי ראש הממשלה, הנשיא יצחק הרצוג השתתף באירוע יום ירושלים השנתי בישיבת מרכז הרב בירושלים מול אולם עמוס בתלמידים ואורחים, בנוכחות ממלכתית מכובדת בסופה הוזמן להיות תלמיד מן המנין בישיבה.

״אני רוצה להבהיר מכאן לעולם כולו – החיבור שלנו לירושלים נצחי ובלתי ניתן להפרדה. ירושלים היא אחת, יחידה, ומאוחדת. וכל כולה ישראלית. כאן, בישיבה שספגה מתקפת דמים, אני מוסיף ואומר: טרור ואיומים לא הכניעו ולא יכניעו אותנו. הריבונות הישראלית בירושלים השלמה – צודקת, מוסרית ושורשית", אמר הרצוג בנאומו

הוא רמז לאי הזמנתו של בנט לאירוע ואמר, "האחדות הישראלית היא מקודשת. עלינו לשמור ולחזק אותה, עלינו להילחם בשנאה ובפלגנות, ואסור לנו להחרים גם את מי שחושב אחרת מאיתנו. עלינו, על כולנו, לכבד את סמלי מדינת ישראל הריבונית והעצמאית, עליה חלמנו אלפי שנים. שנאת חינם החריבה את ירושלים. ואם לא ניזהר היא תחריב אותה שוב, ולא רק אותה. על כולנו לנהוג באחריות. טובת העם כולו ומדינת ישראל מעל הכול, אהבת ישראל מעל הכול. בעולם מגוון, דמוקרטי, תוסס כשלנו – בהחלט מותר למתוח ביקורת, ואפילו רצוי. אדרבה – מחלוקת לשם שמים סופה להתקיים".

״אני שמח מאד שגם במובן הזה מציון יוצאת תורה, וסמוך ובטוח שמבית 'מרכז הרב' ימשיכו להישמע באופן רציף ותקיף קולות הציונות הדתית, קולות האחדות והממלכתיות, וכן, גם קולות המחלוקת לשם שמים. עלינו לזכור – אף אחד לא שאל את משחררי ירושלים ומאחדיה באותם רגעים מלאי הוד, של גבורה וקידוש השם, בשעה שהקריבו נפשם וגופם למען היום הגדול ההוא – לפני 55 שנה, מהי עמדתם הפוליטית, האם הם חובשי כיפה או לא, ואיזו כיפה בדיוק", אמר הנשיא.

"האמת שאני מיצר על כך שלא הייתי בישיבה ומקנא באחי הגדול שלמד כאן ושמע הרצאות של הרצי"ה", אמר הנשיא בנאומו. מיד לאחר מכן הנשיא הרצוג יצא בעקבות שיחה דחופה שהגיע לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל.

נשאו דברים ראש הישיבה הרב יעקב שפירא, יו"ר הסוכנות היהודית יעקב חגואל, רב העיר הרב אריה שטרן, הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד ורבה של נתניה, הרב קלמן בר.

באירוע השתתף גם ראש העיר משה ליאון, שהכריז בנאומו על מתן תקציב לישיבה לצורך הרחבת המבנים ופיתוח הישיבה. גם חבר הכנסת ניר ברקת נכח באירוע. את האירוע הנחה איש התקשורת ידידיה מאיר שנשא אף הוא דברים והזכיר דוד זקנו הרב שמחה הכהן קוק זצ"ל שנפטר השבוע.

לראשונה בעצרת, הפלייליסט הקבוע הורחב והכניסו אליו שיר חדש עם מילים באידיש - "טאט'לה קום שוין אהיים", אותו ביצעו הזמר מוישי רוט המתגורר סמוך לישיבה וגדול הזמר החסידי אברהם פריד המנעים בקולו את העצרת מידי שנה. בנוסף, השיר 'נשמת' הוקדש לרפואתה של אשת הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו.

הביצוע של פריד ורוט (צילום סלולרי: חיים טויטו)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר