השקט מעזה

מתקפה על בנט: "מתהדר בהתרעה שהשיגה ממשלת נתניהו"

השר לביטחון פנים אחרי סיום המצעד: "הייתי נחוש שהמצעד יתקיים כסידרו" • 'הליכוד' במתקפה: "בנט מתהדר בהתרעה מול חמאס שהביא נתניהו, ולא היה לו בה כל חלק" (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ונתניהו (צילום: פלאש 90)

בצל הבעת הסיפוק של ראש הממשלה, לאור הצלחת מצעד הדגלים בירושלים, והכרזתו כי הריבונות הישראלית "הוחזרה", במפלגת 'הליכוד' פתחו במתקפה חריפה על נפתלי בנט.

"כשם שבנט התהדר בפירות הסכמי אברהם שלא היה לו שום חלק בהם, כך הוא מתהדר בהתרתעה שהשיגה ממשלת נתניהו מול חמאס, שגם בה לא היה לו שום חלק", תקפו מהליכוד, בשעת לילה מאוחרת.

"לפני שנה ממשלת נתניהו הורתה לצה״ל להנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר בתולדותיו. לאחר שהוכה קשות, השנה הוא לא העז לירות אפילו רקטה אחת".

לדברי הליכוד, "בנט גם משקר כשהוא ממחזר השקר כאילו נתניהו כפה על גורמי הביטחון לשנות את מסלול צעדת הדגלים, בעוד שהמלצתם הייתה לקיים את מצעד הדגלים אבל להתחילו במקום אחר.

"כמו שהיה נכון לאמץ את המלצת גורמי הביטחון אז, כך נכון לאמץ אותה היום ולהתחילה בשער שכם, לאחר שהושגה ההרתעה המוחצת מול חמאס ע״י ממשלת נתניהו".

אתמול, עם סיום המצעד, הביע השר לביטחון הפנים עמר בר-לב סיפוק מהצלחתו, ותקף את הגורמים הימנים בשוליים שלדבריו ניסו להתסיס את השטח. "אני יוצא כעת מחפ"ק המשטרה בירושלים, שם עקבתי בשעות האחרונות אחר התנהלות מצעד הדגלים", פתח בר לב.

לדבריו, "ההחלטה שקיבלתי לפני כשבוע וחצי, בהמלצת המשטרה ושאר גורמי הביטחון, שהמצעד יתקיים השנה כסדרו ובמסלול הקבוע שלו - הייתה החלטה נכונה ובלתי נמנעת. אם ניכנע לאיומי הטרור שלא להניף את דגלי ישראל בבירתנו, לא נדע יום אחד של שקט, ונמצא את עצמנו מתקפלים גם בעתיד. לכך לא הסכמתי, ולכן הייתי נחוש שהמצעד יתקיים כסידרו. גם אם ארגוני הטרור ינסו לאתגר אותנו בשעות ובימים הקרובים, ברור לחלוטין שכניעה לאיומיהם תוביל אותנו למצבים קשים בהרבה, שיפגעו הן בהרתעה והן בריבונות שלנו".

עוד אמר בר לב: "למעט מספר מקרים חריגים, האירוע בירושלים התנהל כסדרו, ואלפי השוטרים והשוטרות שהתפרסו בבירה, פעלו היטב ובנחישות כדי לאפשר את קיום המצעד באופן בטוח. שוב הוכח כי משטרת ישראל מהווה עוגן מרכזי בביטחונה של מדינת ישראל, ובביטחונם של אזרחיה".

הוא חתם: "לצערי הרב, כמה עשרות פורעים מ'לה פמיליה' וארגון להב"ה הגיעו למצעד מתוך כוונה ברורה לשבש אותו, להסית ולנסות לפגוע באזרחים ערבים. זו התנהגות גזענית מכוערת שאי אפשר לסבול אותה, ואנחנו נמשיך להיאבק באותן קבוצות, שהנוכחות שלהן מסכנת את החברה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר