למרות הערכות

הפרשן לענייני ערבים: זו הסיבה שחמאס לא הגיב למצעד הדגלים

רבבות הצועדים בירושלים ובשער שכם בדגלי ישראל, לא הופרעו השנה בירי רקטות מצד חמאס, למרות הערכות ואיומים מהרצועה • הפרשן לענייני ערבים מעריך: הסיבה כלכלית (ביטחוני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מנהיג חמאס יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

מצעד הדגלים, שעבר אמש ברחובות ירושלים, כולל בשער שכם ובכותל המערבי, עבר ללא תקריות חריגות כמעט, זאת על אף החששות הכבדים והאיומים שנשמעו מקרב בכירים בהנהגת 'חמאס'. בשנה שעברה, כזכור, המצעד בירושלים היה זה שבמהלכו הוצת מבצע 'שומר החומות' ובעיצומו החלו מטח הטילים על ערי ישראל בדרום ובמרכז.

הפרשן לענייני ערבים אבי יששכרוף הסביר הבוקר, בראיון שהעניק לינון מגל ובן כספית, בתכניתם ברדיו 103FM, מדוע להערכתו 'חמאס' חרף כל האיומים לא הגיב למצעד, שבשמאל הישראלי ובקרב המגזר הערבי היו מי שראו בו פרובוקטיבי ומתסיס.

"היה להם מה להפסיד", קבע יששכרוף. "התמריץ הכלכלי עבד, אין לי ספק שזה היה חלק מרכזי". הוא פירט: "12 אלף פועלים מעזה נכנסים בכל יום לישראל, לפני כמה שנים קראו להם 'אנשי עסקים', היום אנחנו מבינים והממשלה מראה את זה ומשוויצה בזה, ש-12 אלף פועלים עזתים שמרוויחים יפה נכנסים לעבוד בישראל.

"אותם פועלים מקלים על החיים של התושבים ברצועה, זה עושה את החיים של חמאס יותר קלים מבחינה כלכלית וגורם להם לחשוב 100 פעם לפני שהם הולכים להסלמה צבאית, כי יש להם מה להפסיד. וטוב להם בעזה להמשיך בשגרה גם כן".

לדברי יששכרוף לא הייתה להם לחמאס גם 'עילה' מספקת לפתוח בהסלמה, כי המצעד אינו דבר חדש, והתקיים גם בשנים עברו. לטענתו, בשנה שעברה היה זה יוצא דופן. בשנה שעברה, כך יששכרוף, רצה חמאס להראות שהם "בעלי הבית", אבל הם הבינו את המחיר ושילמו מחיר קשה של שיקום. כעת זו לא הייתה עילה מספקת עבורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר