בעקבות מצעד הדגלים

גנץ: "לבחון הגדרת 'לה פמיליה' ו'להב"ה' כארגוני טרור"

שר הביטחון התייחס לשוליים שהיו חלק ממצעד הדגלים ואמר כי "יש לרדוף את מחוללי האלימות בכל מקום". גנץ גיבה את מיכאל ביטון במאבקו, אבל המשבר הולך ומחריף (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גנץ בישיבת הסיעה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד התייחסו היום (שני) למצעד הדגלים והאירועים שליוו אותו מצד האלימות של יהודיים קיצוניים, אך בעדו גנץ גינה גם את הפורעים המוסלמיים, לפיד התמקד רק בשוליים היהודיים.

גנץ אמר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן כי "מדינת ישראל שמרה ביום ירושלים על ריבונותה וביטחון אזרחיה, לצד שמירה על הסטטוס קוו וחופש הפולחן. עשינו זאת מול טרוריסטים ופורעים מוסלמים קיצוניים, שחלקם אף ביזו את קדושת הר הבית, זרקו אבנים במסגד ואף עשו בו את צרכיהם. אותם צריך לגנות, לעצור ולהוקיע.

גנץ המשיך ואמר כי "כשר הביטחון אני סבור שהגיעה העת לבחון את ההגדרה של ארגונים כמו לה פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור, ואני יודע שהנושא ניצב לפתחם של ארגוני הביטחון וסומך על ראשי הארגונים שיעשו את הבחינה באופן הנקי והטוב ביותר".

לפיד אמר בפתח ישיבת יש עתיד כי "המצעד הוכתם בידי הקיצוניים. לא כך צריך להיראות מצעד הדגלים ביום ירושלים. לא הקללות והאלימות של לה פמיליה, לא הגזענות הבוטה והמכוערת של ארגון להב"ה. במקום יום של שמחה, הם מנסים להפוך את זה ליום של שנאה. לא ניתן להם לגזול מאיתנו את הציונות ואהבת הארץ".

באשר לקואליציה הרעועה ולעובדה שאחד מחברי סיעתו מחרים את ההצבעות אמר גנץ: "הפתרון למחלוקות בקואליציה הוא לא לתקוף האחד את השני אלא להגיע לפתרונות למען אזרחי ישראל שראויים לממשלה מתפקדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר