בשביל בנט

"נזנחה האחדות"; מתן כהנא משתלח ברבני ישיבת 'מרכז הרב'

"אין מנוס מלתהות מהם חטאיו של ראש הממשלה שהצדיקו את החרמתו", כותב מתן כהנא בפוסט נגד רבני ישיבת מרכז הרב, שהחליטו לא להזמין את נפתלי בנט לטקס יום ירושלים (חדשות)

כהנא ובנט (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

אחד האירועים המרכזיים של יום ירושלים הוא האירוע בישיבת 'מרכז הרב', לשם הוזמן מדי שנה ראש הממשלה לשאת את הנאום המרכזי. השנה, החליטו ראשי הישיבה שלא להזמין לטקס את נפתלי בנט, ראש הממשלה, שהקים ממשלה עם השמאל והערבים - ובמקומו הוזמן נשיא המדינה יצחק הרצוג.

כעת, סגן שר הדתות מתן כהנא, שוב משמש כחליפת המגן של נפתלי בנט ויוצא בפוסט ארוך בפייסבוק נגד רבני הישיבה, לא פחות.

"ערכי ליבה נבחנים במצבי קושי. די.אן.איי של ארגון נבחן במצבים של קונפליקט", פותח כהנא את הפוסט, ורגע לפי ששופך את חמתו על הרבנים, הוא מנסה לאחוז את החבל משני קצותיו: "רבני ישיבת מרכז הרב הינם תלמידי חכמים עצומים שזכות הרבים מסייעתם. הדברים שאכתוב בהמשך לא פוגמים בהערכתי הגדולה להם ולפועלם. ישלח הקב"ה ברכה במעשה ידיהם".

כהנא ממשיך ועולה להתקפה: "שנים רבות היתה ישיבה אחת מרכזית אליה כולנו נשאנו עיניים. סמל של מצויינות תורנית. סמל של אחדות המחנה. סמל של ממלכתיות. בשעת מבחן, בשעה של קושי ואתגר, לימדה אותנו הישיבה המרכזית שערכי הליבה שלה אינם כה איתנים.

"ראשי ישיבת מרכז הרב חזרו במעשיהם על דבריו של חה"כ סמוטריץ' כי אסור להכניס את אנשי ימינה לבתי הכנסת. אך בניגוד לאותו חה"כ, הם עשו זאת מתוך חשיבה ובירור מעמיק. גם 100 דרשות בסעודה שלישית בישיבה על אהבת ישראל, על אחדות וממלכתיות, לא יוכלו לחפות על האופן בו החליטו לפעול ראשי הישיבה בשעת מבחן".

הוא מספר על נאום שנשא לפני כמה חודשים, שלדבריו "הציב מראה" מול רבני המגזר. "דיברתי על תהליך ההקצנה ושיח החרמות המגזרי. אמרתי בקול את מה שכולם כבר מזמן יודעים. אמרתי שקולות דומיננטיים מתוך הציונות הדתית, השואפים להגמוניה ובלעדיות תורנית ומחשבתית, פועלים בדרך של חרמות ונידויים כלפי מי שמעז לחשוב אחרת מהם. היו כאלה שפנו אלי באופן פרטי וטענו שהגזמתי".

"אתמול", לדבריו, "קיבלנו כולנו תזכורת כואבת נוספת. נראה, כי ישיבת מרכז הרב ישרה קו עם הקו. ברגע האמת, במצב בו מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, עומדת כפסע לפני התפוררות חברתית, נזנחה האחדות ונרמסה הממלכתיות. אין מנוס מלתהות מהם חטאיו של ראש הממשלה שהצדיקו את החרמתו, שהצדיקו את רמיסת אחד מסמליה של מדינת הישראל.

"אם ראש ממשלתנו היה מוסר את חברון לאויבינו, אם היה משחרר 1000 מחבלים רוצחים, אם היה נפגש עם יאסר ערפאת ומתגאה שפגש ידיד, אם היה מצהיר קבל עם ועולם כי יש להקים מדינה פלסטינית, או אם היה תומך בפועל בגירוש יהודים מביתם, עוד היתה איזו שהיא הווא אמינא קלושה להחרמה של סמל הממלכה.

"אבל ידוע לכולי עלמא שראש הממשלה ממשיך לבנות ביו"ש גם מול ממשל דמוקרטי בארה"ב, נלחם בניסיונות להקים נציגויות לפלסטינים בירושלים (והבוקר התבשרנו כי הצליח בכך), נלחם בגרעין האיראני ובגרורות הטרור שלה, עצר את תשלום הפרוטקשן לחמאס. כולנו יודעים שתחת הנהגתו מידי לילה יוצאים חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון להכות בארגוני הטרור. כולנו יודעים שבזכות עמידתו האיתנה התקיים אתמול מצעד של רבבות חוגגים ביום ירושלים ויהודים פקדו את הר הבית.

"וכולנו יודעים שהרב טאו שליט"א והרב שמואל אליהו שליט"א חשבו שיש מי שמותר לו להקים ממשלה שנתמכת ע"י מפלגה ערבית. אבל מסתבר שיש מי שאם יעשה זאת יוחרם ולא יורשה לבוא בקהל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר