מחאה נמרצת "לכבודה של תורה" / הרב מנחם ישראלי

בעקבות דבריו של שר האוצר, אביגדור ליברמן על לומדי התורה, הרב מנחם ישראלי בטור מחאה אישי "למזלינו, האיש ליברמן, הוא לא מייצג את המוני בית ישראל" (חדשות חרדים)

הרב מנחם ישראלי | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

מר אביגדור ליברמן, עד לא מכבר היה בעל תואר "שני" בשנאת חינם, בהתחלה שנאת ערבים ובהמשך התחלפה לה בשנאת חרדים. בהמשך הוא זכה גם בתואר המפוקפק: "שר האוצר הכושל ביותר בתולדות ישראל", הוא זכה להצלחה כ"כ מסחררת, בתוך פחות משנה כל המחירים עלו, דלק, חד-פעמי דירות, ובעצם מה לא???

לאחרונה התבטא האיש הלזה בזלזול כנגד לימוד התורה בישיבות, לטענתו, לימוד התורה בישיבות זה סתם דברים בטלים. עפר לפיו.

זה האיש, אוהב להתהדר מפעם לפעם עם ציטטות מחז"ל.

הנה אך אתמול-שלשום צייץ לו ציוץ פרוע כנגד ראש ישיבת כסא רחמים, הרב מאיר מאזוז, בציטוט הוא איזכר את חז"ל: נכתב במקורות שבית המקדש ״מפני מה חרב? מפני שהייתה בו שנאת חינם״.

כן, האיש שהכין מריצות לחרדים, מדבר על שנאה, ופוער פיו על אחד מגדולי תלמידי החכמים שבדור.

ואם כבר הזכיר הלז את דברי חז"ל על מה נחרב בית המקדש, אנחנו כאן כדי לספר לו:

בהשגחה פרטית למדנו אתמול במסלול הרמב"ם היומי (מיסודו ומתקנתו של הרבי מליובאוויטש) הלכות תלמוד תורה (פרקים ה-ו-ז) ושם פוסק הרמב"ם (פרק ו.יא.) וז"ל: "עָווֹן גָּדוֹל הוּא לְבַזּוֹת אֶת הַחֲכָמִים, אוֹ לִשְׂנֹא אוֹתָן: לֹא חָרְבָה יְרוּשָׁלַיִם, עַד שֶׁבִּזּוּ בָּהּ תַּלְמִידֵי חֲכָמִים שֶׁנֶּאֱמָר "וַיִּהְיוּ מַלְעִבִים, בְּמַלְאֲכֵי הָאֱלֹהִים, וּבוֹזִים דְּבָרָיו, וּמִתַּעְתְּעִים בִּנְבִאָיו" (דברי הימים ב לו,טז), כְּלוֹמַר בּוֹזִים מְלַמְּדֵי דְּבָרָיו. וְכֵן זֶה שֶׁאָמְרָה תּוֹרָה, "אִם-בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ" (ויקרא כו,טו) מְלַמְּדֵי חֻקּוֹתַי תִּמְאֲסוּ. וְכָל הַמְּבַזֶּה אֶת הַחֲכָמִים אֵין לוֹ חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא, וַהֲרֵי הוּא בִּכְלַל "כִּי דְבַר-ה' בָּזָה" (במדבר טו,לא).

שמעת מר ליברמן, "לֹא חָרְבָה יְרוּשָׁלַיִם, עַד שֶׁבִּזּוּ בָּהּ תַּלְמִידֵי חֲכָמִים".

עומדים אנו בסמיכות לכ"ח אייר, היום בו שוחררה ירושלים העתיקה לפני 55 שנים, אך היום, יותר מתמיד, "ירושלים" בסכנה.

אתה וחבריך, האוחזים בהגה השלטון, רופסים יהירים ושונאים. רופסים - שמכניסים עוד 50 שומרי ווקף להר הבית. יהירים - הנאחזים בכל הכוח בממשלה החליפית שלהם. ומלאי שנאה לכל מה שנודף ממנו ריח של תורה.

כל אלו חברו יחדו לרפורמים והערבים, כדי לנהל את עם ישראל בארץ ישראל, נגד התורה, נגד (רוב) העם, ונגד הארץ, סכנה קיומית פשוטו כמשמעו.

"לֹא חָרְבָה יְרוּשָׁלַיִם, עַד שֶׁבִּזּוּ בָּהּ תַּלְמִידֵי חֲכָמִים"

הנה אך אתמול פער פיו מר ליברמן, על התורה הקדושה לומדיה ומחבביה. בעודו מתכונן לקראת התקציב של שנה הבאה (שעד אז ב"ה הוא כבר יהיה מונח עמוק בפח האשפה של ההיסטוריה) טוען הוא שחבל על הכסף לישיבות בהם לומדים דברים בטלים. ר"ל עפ"ל. (מעניין מה מלמדים האימאמים במסגדים שהוא כן מתכנן לתקצב???).

לפני כמה שנים, כאשר ליברמן התחיל את הפרופגנדה שלו נגד לומדי התורה הוא ציטט רמב"ם (הל' ת"ת ג.י.) "כָּל הַמֵּשִׂים עַל לִבּוֹ שֶׁיַּעְסֹק בַּתּוֹרָה וְלֹא יַעֲשֶׂה מְלָאכָה, וְיִתְפַּרְנַס מִן הַצְּדָקָה הֲרֵי זֶה חִלַּל אֶת הַשֵּׁם, וּבִזָּה אֶת הַתּוֹרָה, וְכִבָּה מְאוֹר הַדָּת, וְגָרַם רָעָה לְעַצְמוֹ, וְנָטַל חַיָּיו מִן הָעוֹלָם הַבָּא: לְפִי שֶׁאָסוּר לֵהָנוֹת בְּדִבְרֵי תּוֹרָה, בָּעוֹלָם הַזֶּה".

אנחנו כאן כדי לקיים מאמר החכם "ענה כסיל כאיולתו" (משלי כו.ה.) וע"פ מאמר התנא (אבות פרק ב בסופו) "דע מה שתשיב לעם הארץ" ("אפיקורוס" הוא לא, כדי להיות אפיקורוס צריך קצת שכל, ומר ליברמן נקי מחשש זה).

ובכן, מר ליברמן, כמות המיסים שמשיתה מדינת ישראל על אזרחיה היא מהגבוהות בעולם. כידוע מסים משלמים גם החרדים, הן אלו העובדים, והן אלו שלא עובדים, כל מי שחי בארץ וקונה דלק או חד פעמי (ולא רק) משלם מסים, אוהו מסים. המיסוי על הדירות בארץ ישראל הוא גבוה במיוחד, וכידוע החרדים עקב ריבוי הילודה "כן ירבו" זקוקים להרבה דירות, כך שבהחלט מדינת ישראל מרויחה הון מהמיסים של החרדים, ושלא יספרו סיפורים.

את הכסף גובה המדינה ומפזרת לפי ראות עיניה. האוניברסיטאות המלמדות עניני מגדר ופילוסופיות זרות ר"ל מקבלות הרבה יותר כסף מהישיבות, ועם לימודי מגדר וכיו"ב לא מקדמים את הכלכלה כפשוט, כן מקדמים פרוגרסביות מטורללת ופוסט ציונות כידוע (רק לאחרונה ראינו כיצד התגייסו כל מנהלי האוניברסיטאות בארץ לתמוך בראש אוניברסיטת באר שבע שהתיר לדגלי אש"ף להתנוסס בקמפוס שלו).

אז עד שאתה מלין ומטנף על לומדי התורה הקדושה, לך תלין על השטויות שמלמדים בחלק מן האוניברסיטאות.

ואם רצונך לקצץ מלימודי התורה, כדי שלא יחיו על חשבון משלם המסים, אדרבה ואדרבה, תקצץ גם לאוניברסיטאות, וגם לחבריך החדשים עבאס את זועבי, ובמקביל תורידו את המיסים למען עם ישראל. למען השם. אני סמוך ובטוח שברגע שיורידו מן המסים, הכסף יהיה מצוי יותר בכיסו של האזרח הפרטי, ואז אנו כבר נראה עד היכן מגעת אהבת התורה של עמינו היקר שיגדילו את תרומתם לישיבות מרצונם החופשי.

למזלינו, האיש ליברמן הוא לא מייצג את המוני בית ישראל. "עמך בית ישראל" ברובם המכריע, אוהבים את התורה ומחבבים את לומדיה. ליברמן ככל הנראה מייצג כמה גויים שעלו מברית המועצות, ואולי אולי עוד כמה יהודים מבולבלים שככל הנראה לא יתבלבלו שוב (ועכ"פ מספרם ילך וימעט). לאחרונה התנדב האיש ליברמן, מרצונו החופשי, לייצג גם את הזועבי'ז והאחים המוסלמים.

בהתאם לכך סמוך ובטוח אני שירושלים לא תחרב בשל שנאת תלמידי חכמים של מר ליברמן, עם ישראל גבור יגבר על אויביו מבית ומחוץ, "הן עם כארי יקום וכארי יתנשא".

עומדים בימי הכנה למתן תורה בפעם ה-3,335.

לפני 3,335 שנים, בשנת ב' אלפים תפ"ח, לאחר שיצאו ממצרים "ביום הזה - ראש חודש סיון - באו מדבר סיני" "ויחן (ל' יחיד) שם ישראל נגד ההר" "כאיש אחד בלב אחד", אמר הקב"ה: " הרי השעה שאתן להם את תורתי".

כוחנו באחדותנו, ואחדותנו תהיה רק סביב התורה הקדושה, וכך נצעד לקראת הגאולה האמיתית והשלימה, לבית המקדש השלישי והמשולש, תיכף ומיד ממ"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר