משבר רודף משבר

סער יערוק מהממשלה לליכוד? "יש משבר"

אחרי הפרסום כי השר זאב אלקין מקיים מגעים מול 'הליכוד' בניסיון להקים ממשלה חלופית, הבוקר ב'תקווה חדשה' מכחישים בכל תוקף, עם זאת, הודו: "יש משבר" (חדשות ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סער ונתניהו בימים טובים יותר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

המגעים בין תקווה חדשה לליכוד: אחרי הפרסום כי בעקבות המשבר סביב חוק החלת החוק הישראלי באיו"ש, השר זאב אלקין מקיים מגעים מול 'הליכוד' בניסיון להקים ממשלה חלופית, הבוקר (רביעי) בתקווה חדשה מכחישים בכל תוקף.

בראיון לאולפן YNET טענה ח"כ שרן השכל כי "לא התקיים שום משא ומתן עם הליכוד, אנחנו מחויבים לקואליציה הזו", הח"כ הדגישה: "הצלחנו להרכיב קואליציה חלופית למרות שאף אחד לא האמין בנו. בכל שבוע מישהו מפיץ פייק ניוז עלינו".

בעניין החוק אמרה: "לחוק יש משמעויות מרחיקות לכת. בלעדיו תהיה אנרכיה. זה לא חוק שאנחנו בוחרים בו, בניגוד למשל לחוק שנאשם בפלילים לא ירכיב ממשלה שבגלל המציאות הפוליטית אנחנו לא מצליחים להעביר".

עם זאת, הודתה: "יש פה משבר. ברור ומובן מאליו שראש הממשלה יזמן את חברי הקואליציה כדי לפתור אותו. גם בנט ולפיד מבינים מה יקרה אם החוק הזה לא יעבור, ואני ממש מקווה שהמשבר ייפתר ונצליח להעביר את החוק. טוב שבנט זימן את חברי הקואליציה כדי למצוא פתרון".

בשונה מחוקים קודמים עליהם התעוררה מחלוקת, במקרה והחוק לא יעבור, תהיינה משמעויות מרחיקות לכת, על פי חוות דעת של היועצת המשפטית לממשלה שפורסמה הבוקר נטען כי אם החוק לא יעבור, יתעוררו בעיות רבות, כך לדוגמה: לא ניתן יהיה להעמיד לדין ישראלים בגין עבירות פליליות שבוצעו באיו"ש בבתי משפט בישראל, אסירים ביטחוניים ידרשו לעבור לבתי כלא צבאיים באיו"ש, המשטרה תאבד מסמכויותיה, תישללנה זכויות רבות כמו ביטוח בריאות ממלכתי מישראלים תושבי יו"ש ועוד.

אם החוק לא יעבור כבר בשבוע הבא, המדינה תתקל בבעיה - למרות שהחוק יפקע רק בעוד כחודש, שכן הוא יצטרך לעבור בשלוש קריאות בכנסת, תהליך האורך זמן, כך שהזמן הסופי לאישורו הראשוני הוא בשבוע הבא.

ח"כ השכל הוסיפה להבהיר באולפן YNET: "אני חושבת שגדעון סער העביר את זה בצורה הפשוטה ביותר, מי שלא מעוניין בקיום הקןואליציה הזו, יצביע נגד החוק הזה. אנחנו לא מדברים על דברים שתקווה חדשה רוצה, אנחנו מדברים פה על הסדר הציבורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר