דרמה ליד ג'נין

בית המחבל נהרס; פלסטינים יידו אבנים, אחד חוסל ו-6 נפצעו

בעת הריסת ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הטרור בבני ברק יידו פלסטינים אבנים על החיילים • כוח צה"ל בתגובה השיב אש וחיסל את אחד המחבלים, 6 נוספים נפצעו (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בסיון תשפ"ב | 01.06.22
חיילי צה"ל בפעילות מבצעית, השבוע. אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

ביתו של המחבל, דיא חמארשה, שביצע את פיגוע הטרור בבני ברק לפני כחודשיים, במהלכו נרצחו חמישה בני אדם, פוצץ ונהרס הערב (רביעי) בידי כוחות צה"ל.

הפעילות לוותה בחילופי קש קשים. מחבלים החלו לירות לעבר הלוחמים וסיכנו את חייהם. בתגובה השיבו כוחות צה"ל באש וחיסלו את אחד המחבלים. שישה אחרים נפצעו, בהם 2 במצב קשה ועוד 2 במצב אנוש.

דובר צה"ל מסר כי כוחות הביטחון הרסו במהלך הלילה את ביתו של המחבל דיא חמארשה בכפר יעבד. המחבל ביצע פיגוע ירי בעיר בני ברק בו נרצחו חמישה אזרחים, וההריסה בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ.

לדברי צה"ל, במהלך מבצע הריסת הבית התפתחו הפרות סדר אלימות, במסגרתן מאות מפרי סדר יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירו לעבר חמושים שפתחו באש לעברם.

ההודעה על הריסת הבית נמסרה למשפחתו של המחבל שבועיים לאחר הפיגוע. עם זאת, למשפחה ניתנה אפשרות להגיש השגה ביחס להריסה. בסופו של דבר, כאמור, הבית נהרס.

המחבל חמארשה התגורר בכפר יעבד שבאזור ג'נין וריצה בשנת 2013 עונש מאסר בכלא קציעות לתקופה של חצי שנה לאחר כתב אישום שהוגש נגדו באשמת השתייכות לארגון טרור וסחר באמצעי לחימה.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "כוחות צה"ל הרסו במהלך הלילה את ביתו של המחבל דיאא חראמשה מכפר יעבד, אשר רצח חמישה ישראלים חפים מפשע בפיגוע הנורא בבני ברק. הרס בתי מחבלים הוכח ככלי טוב לחיזוק ההרתעה. כל מחבל יידע שגם סביבתו תשלם את המחיר. ממשיכים להילחם בטרור בכל הכוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר