משבר פוליטי מתמשך

בנט נואש: "הקואליציה על כרעי תרנגולת; תלויה בגחמות"

ראש הממשלה מנסה לשדר כי נכונו לו ימים רבים בלשכת מנהיג המדינה, אך בשיחות סגורות על עתיד הקואליציה בראשותו הוא נשמע אחרת, בשל העובדה כי כל יומיים צץ לו משבר חדש (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רה"מ בנט, אתמול במליאה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

קואליציית בנט-לפיד צלחה אמש (רביעי) שבוע נוסף בכנס הקיץ, אחרי שרבים כלל לא היו בטוחים כי אכן תפתח אותו, ברקע פרישת ח"כ עידית סילמן מן הקואליציה והורדתה ל-60 חברים סה"כ.

למרות זאת, בכל שבוע מתגלים להם לפחות שני משברים קואליציוניים חדשים, כאשר השבוע עמד בסימן חזרתו הזמנית של ח"כ מיכאל ביטון לקואליציה בתנאי שרה"מ בנט יתערב ברפורמות לתחבורה הציבורית והחקלאות, ובסימן משבר חדש, אותו חולל שר המשפטים גדעון סער, סביב חוק יהודה ושומרון.

בשיחות סגורות ראש הממשלה נפתלי בנט נשמע מתוסכל במיוחד. לשיטתו, ישנו הבדל גדול בין התנהלות הממשלה, אותה הוא מכנה "טובה ומתפקדת", הנערכת להעברת תקציב המדינה לשנת 2023 בארבעת השבועות הקרובים, לבין הקואליציה, שלדבריו "עומדת כרעי תרנגולת ושרידותה תלויה כל שבוע בגחמה אישית או פוליטית של חבר כנסת זה או אחר", כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

אחד מהאנשים שמטרידים במיוחד את בנט ולפיד הוא יו"ר תקווה חדשה סער, שהכריז על משבר קואליציוני ללא הכנה מוקדמת. אמש נשלח סער לאולפני החדשות להכריז כי הוא לא מקיים מו"מ עם הליכוד והוא אכן אמר זאת, אך השאיר את דלת שיתוף הפעולה עם נתניהו פתוחה - לראשונה מאז שהקים את תקווה חדשה. עבור בכירי הקואליציה היה רמז מטרים כאשר נתניהו הנחה את בכירי הליכוד שלא לתקוף אישית את סער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר