סיפור מפעים ומרגש

כשהגראי"ל אמר לרב אורי זוהר: "זהו אורו של משיח"

סיפור שסיפר הרב אורי זוהר זצ"ל על ילדה למשפחה חילונית שהחזירה את הוריה בתשובה ריגש את מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, שהשיב ואמר לרב זוהר: "זהו אורו של משיח" (חרדים)

מרן הגראי"ל זצ"ל (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

סיפר הגאון הרב שלמה לווינשטיין בספרו 'מתוק האור' כי הרב אורי זוהר סיפר סיפור מרגש, וכך סיפר הרב זוהר:

ילדה בת ארבע ביקנעם, בת להורים חילוניים מובהקים.האבא לקח אותה כמה פעמים במוצאי שבתות לבית הסב להגיד "שבוע טוב". פעם הגיעו מוקדם והיא ראתה שהסבא עורך הבדלה. הילדה התעניינה מאוד. "מה זה", היא שאלה את האבא. הוא גמגם משהו. הסבא שמע ושאל את בנו, אבי הילדה: "לא לקחת אותה אף פעם לבית הכנסת?"

"לא", השיב האב.

הילדה לא הרפתה. "אבא, אני רוצה שתיקח אותי לבית כנסת".

האבא החליט להמר על דבר שיבטיח את עמדתו. הוא התנה איתה "אם תפסיקי למצוץ אצבע אקח אותך' היה בטוח האב שהתנאי לא יקוים.

אבל הילדה שילמה את המחיר: לילה ראשון לא נרדמה, אבל לא מצצה את האצבע. היא רוצה לזכות ללכת לבית כנסת. לילה שני, שוב. ביום השלישי הגננת התקשרה- "מה קורה עם הילדה? היא נרדמת לי בגן".

האמא התביישה לספר. ביום שישי כבר החליטה האמא שהתשלום חייב להיפרע... היא הודיעה לאבא שעליו לקחת את הילדה לבית כנסת, "ואם לא, יש לך עסק לא עם הילדה אלא איתי".

והוא לקח!!!

ההמשך הוא שהאמא החלה להדליק נרות שבת. המשפחה הזו ביקנעם כיום מחזירה רבים בתשובה בכל הסביבה. ירדה לי דמעה כששמעתי את הסיפור. נשמה של ילדה יהודייה. וכשסיפרו את הסיפור הזה למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל הוא התפעם והתבטא: "זהו אורו של משיח!!!"

הרב זוהר פותח את סגור גילוי הלב, לעולמו הפנימי, וממשיך: "גם אני הייתי ילד בן ארבע ולא גילית שום אור. חלפו שלושים וארבע שנים ולפתע הקדוש ברוך הוא הוציא אותי משם והביא אותי אל מורי ורבי הגאון רבי יצחק שלמה זילברמן זצ"ל. "מה קרה?!" אשתי קוראת לנו "ניצולי שואה!". אנו רואים את חברינו שנותרו שם, בתוך אותה שואה רוחנית. לא אותנו בלבד גאל השם, בכל העולם, בדרום אמריקה, בדרום אפריקה, אני מעריך שיש כיום בכל העולם כמיליון בעלי תשובה".

כשנאל הרב זוהר למה זה קורה דווקא עכשיו, השיב כי "ההסבר הכי פרקטי שיש בעולם הוא, שטייט אין די תורה, אין חז"ל! כתוב בתורה! "אין עם ישראל נגאלים אלא בתשובה"... אין לכך הסבר אחר חוץ מהנהגת שמים. לראשונה, מאתיים שנים לאחר שההשכלה הארורה הכתה מכת חרב רוחנית את עם ישראל, ולהוותנו הם הצליחו, ופתאום אחרי מאתיים שנה של חושך רואים שינוי מפתיע! הרי לפני ארבעים שנה נשארו רק קומץ קטן של יהודים חרדים בבני ברק, וקומץ בירושלים, עד כדי כך שבן גוריון ראה בהם רחמנא ליצלן אפיזודה חולפת וזלזל בהם."

"השכינה אומרת "ואני שכולה וגלמודה" והנה לפתע "מי ילד לי את כל אלה"... יצא חוטר מגזע, וכסו ענפיו מחדש. מי ילד את כל אלה, זה נס. אמנם אין בעל הנס מכיר בניסו, אומרים "בעלי תשובה" ולא מבינים את המשמעות הניסית הזו. אנחנו לא מקרבים, הם באים לבד, עם ישראל קם מעפר ושב לדרך אבותיו. אין ספק שזו תקופה של גילוי אורו של משיח צדקנו"." סיכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר