הקרב על תקנות יו"ש

יום גורלי לקואליציה: סער מאיים; סילמן לליכוד: אצביע נגד

החוק שמסדיר את הסמכות הישראלית בשטחים אמור לפקוע בסוף החודש, ומאיים במיוחד על שלמות הממשלה • גדעון סער העביר מסר: "לא אסכים לדחייה נוספת" • המשמעויות והתחרישים (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בסיון תשפ"ב | 06.06.22
בנט וגדעון סער (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ממשלת בנט-לפיד ממשיכה להצביע בכל שבוע על חוק שמטלטל את יציבותה. אחרי סערות רבות בשנה שחלפה, היום (שני) עתיד להגיע למליאת הכנסת חוק יהודה ושומרון, שמסדיר את פעילות בתי המשפט והמשטרה בשטחים שמעבר לקו הירוק.

מגיש החוק, שר המשפטים גדעון סער, הודיע בשבוע שעבר כי קואליציה שלא מצליחה להעביר את חוקיה לא יכולה להתקיים, ופתח את השער לעשרות דיווחים ושמועות לפיהם תקווה חדשה מנהלת מגעים עם הליכוד על הקמת ממשלה חלופית, ימנית, בכנסת הזו.

לראשי מפלגות הקואליציה לא ברור האם סער שיגר מסר זה כאיום שאינו בר ביצוע, או שאכן עבורו החוק הוא "להיות או לחדול", אבל הנורות האדומות בלשכות ראשי הממשלה, נפתלי בנט ויאיר לפיד, החלו להבהב.

כעת השאלה המרכזית האם יש לקואליציה רוב להעביר את החוק ולשרוד עוד שבוע, ובמרכז התמונה ניצבים שני ח"כים: מאזן גנאים מרע"מ ועידית סילמן מימינה.

גנאים אמר בריאיון לרדיו 'א-שמס' מסרים מעומעמים שמעלים את החשש בקרב בכירי הקואליציה שיתנגד להצעה או שייעדר מהמליאה ובכך לא יהיה רוב. סילמן, לעומתו, העבירה מסר למנסור עבאס שגם אם יגייס את כל ארבעת חברי מפלגתו - היא תצביע נגד כדי להפיל את הממשלה.

בנוסף, ח"כ סילמן שפרשה מהקואליציה לפני כחודשיים, הודיעה לליכוד כי תצביע נגד החוק.

הבוקר דווח ב'ישראל היום' על נעלם נוסף במשוואה והוא ניסיון שיתוף פעולה בין הקואליציה לנציגים חרדים בכנסת, כאשר לפי רשימת ההסכם המוצע נראה שהכוונה למאיר פרוש וישראל אייכלר.

לפי ההצעה, החרדים יצביעו בעד חוק יו"ש ובתמורה ישונה מתווה הקומה הכשרה ברפורמת הסלולר, יוקפאו חוקים בעייתיים במשרד לשירותי דת ויקודמו בו מינויים חרדים וכן ימסר סיוע בהקמת חינוך חסידי ששווה ערך לחינוך העצמאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר