מפלה לקואליציה

"בנט - זה נגמר!" כל התגובות לנפילת החוק

אורבך זעק: "הניסוי איתכם נכשל" ועורר מהומה, ב'ליכוד' צהלו: "ממשלה שלא מסוגלת להעביר חוקים בסיסיים", וב'ימינה' תקפו את האופוזיציה; התגובות לדרמה בכנסת (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
העימות בין אורבך לגנאים (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חוק 'יהודה ושומרון' אותו קידם שר המשפטים גדעון סער, חוק שמעגן חוקים בשטחי יהודה ושומרון, נפל הערב (שני) במליאה כששני ח"כים מהקואליציה הצביעו נגד.

לחוק יש משמעויות מרחיקות לכת, וסער שם את כל כובד משקלו על מנת שיעבור, מנגד, בקואליציה פעלו נמרצות על מנת להפילו, כשלבסוף, מבוקשם עלה בידם והחוק נפל ברוב של 58 נגד, מול 52 בעד. ח"כ מאזן גנאים וח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי מהקואליציה הצביעו אף הם נגד.

התגובות במערכת הפוליטית סוערות, נפילת החוק מהווה לדעת רבים עוד צעד בדרך להתפרקות הממשלה ומעמיקה את הפער בין מפלגת רע"מ הערבית לשאר מפלגות הקואליציה, מיד אחרי ההצבעה נגד של ח"כ מאזן גנאים מרע"מ, ניגש אליו ח"כ ניר אורבך בסערה ותקף: "אתם לא רוצים להיות שותפים. הניסוי איתכם נכשל", במקום התחוללה מהומה קטנה כשח"כים אחרים נחלצו להגן על גנאים.

(חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי ההודעה על נפילת החוק, שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד צייץ: "כמו תמיד אחרי הפסד, נחזור חזקים יותר וננצח בסיבוב הבא".

ב'ימינה' בחרו לתקוף את האופוזיציה שהצביעה נגד החוק: "בן גביר, גפני ואמסלם הצטרפו לטיבי וכסיף נגד תושבי יו״ש בשביל צרכיו האישיים של ביבי. ‏הליכוד ישרוף את המדינה בשביל צרכי ביבי", גם בימינה הבטיחו: "‏כמו בחוק הגיוס ובחוק האזרחות שתחילה נפלו, גם את החוק הזה נעביר".

ח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי פרסמה פוסט ארוך בו הסבירה את הסיבה בשלה בחרה להצביע בניגוד לעמדת הקואליציה בתוך הדברים הסבירה כי "חובתי להיות בצד הנכון של ההיסטוריה באי מתן לגיטימציה לכיבוש ובתמיכה בזכותו הבסיסית של העם הפלסטיני בהקמת מדינה לצד מדינת ישראל".

(חיים גולדברג, כיכר השבת)

מנגד, בליכוד חגגו את הניצחון: "בנט - הביתה. זה נגמר. הגיע הזמן להחזיר את ישראל לימין", כתבו. יו"ר הליכוד, ח"כ יריב לוין צייץ: "היום קידמנו בעוד צעד את סופה של ממשלת השמאל הכושלת. ממשלה שלא מסוגלת להעביר חוקים ציוניים וביטחוניים בסיסיים אין לה זכות קיום. אני קורא לחברי הכנסת שנבחרו בקולות ימין - שובו הביתה, ויחד נקים ממשלת ימין אמיתית".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ כתב: "הערב שוב הוכח שהממשלה הזו נשענת על גורמים אנטי ציוניים והיא לא יכולה לדאוג לערכים ולצרכים הבסיסיים ביותר של אזרחי ישראל. אין לממשלה הזו זכות קיום והיום התקרבנו ברוך השם עוד צעד לקראת סיום דרכה של ממשלת בנט עבאס וטיבי. ברוך שפטרנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר