הגרעין האיראני

גורם מדיני: "לאיראן יש אורניום מועשר המספיק ל-3 פצצות"

על פי גורם ישראלי בכיר, האיראנים הצליחו לצבור כמות של אורניום מועשר, המספיק לשלוש פצצות • דאגה בישראל מההחלטה של סבא"א - שלא תוקפת את איראן (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
"לאיראן יש אורניום מועשר המספיק ל-3 פצצות" (צילום: שאטרסטוק)

על פי דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), באיראן אגרו כמות של פי 18 ממה שהותר לה בהסכם הגרעין, אך למרות ההצבעה שאמורה לעלות במוצת הנגידים של סבא"א בישראל עדיין מודאגים.

גורם מדיני ישראלי בכיר, הסביר היום (שני) לווינט, כי "איראן צברה כמות אורניום מועשר ברמה גבוהה המספיקה ל-3 פצצות גרעין".

על פי אותו גורם, ההצבעה שאמורה לעלות היום במועצת הנגידים של סבא"א, מדאיגה, שכן היא לא תוקפת את איראן, אלא בסך הכל דורשת ממנה לעמוד בהתחייבות שלה להסכם הגרעין.

יחד עם זאת, בישראל עדיין מביעים אופטימיות ואומרים, כי ייתכן וההחלטה באם תאושר, כן תפעיל לחץ מדיני על איראן; "לפי ההתבטאויות הפומביות האיראניות, נראה כי איראן מתחילה להילחץ מההחלטה המסתמנת", אמר אותו גורם ישראלי.

הגורם אף הסביר, כי המתווה שרצה לסגור את התיקים נגד ההפרות של איראן קרס, כאשר איראן לא הצליחה להשיב על השאלות של נציגי סבא"א, ואף נתפסה בשקרים.

בנוגע לדרישה של איראן להוציא את משמרות המהפכה מהרשימה של ארגוני הטרור, בישראל אופטימיים שזה לא יקרה וזאת בשל הדרישה של בנט מהנשיא ביידן; "ארה"ב שינתה את יחסה כלפי איראן, רק בשבוע האחרון ניתנו החלטות חדשות בנוגע להברחות נפט של משמרות המהפכה, שמהוות מימון טרור של שלוחותיה של איראן. ייתכן וזה הצעד הראשון בהגבלות", הבהיר אותו גורם ישראלי בשיחה עם ווינט.

כזכור, בשבת האחרונה, אתרים באיראן דיווחו כי מדען איראני, ד"ר איוב אנתזארי, שהיה אחראי על שורה של פרויקטים בתחום התעופה והחלל, מת לאחר שככל הנראה הורעל במכוון.

על פי הדיווחים, אנתזארי היה בוגר של הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל באוניברסיטה בטהרן. לאחר ארוחה בה השתתף הוא חש שלא בטוב ומצבו הידרדר, מאוחר יותר הוא מת בבית חולים בעיר יזד. באיראן טענו כי המחבל שהרעיל את המדען נמלט מהדינה . כמו כן, בהודעה שנשלחה מטעם הרשויות למשפחתו, הוא הוגדר כ"שהיד".

כזכור, בשבוע שעבר דווח באיראן כי איסמעיל זאדה, מפקד בכיר ביחידה 840 של כוח קודס של משמרות המהפכה, מצא את מותו לאחר שנפל מגג ביתו בצפון איראן.

אנשי משמרות המהפכה טענו כי הוא התאבד ואף השאיר מכתב פרידה לבני משפחתו. כך לפי הדיווח. הבכירים במשמרות המהפכה העבירו את הבשורה לבני משפחתו.

אלא שבאתר דווח בשם מקורות כי מי שאחראים למותו אלו אנשי משמרות המהפכה עצמם, שחושדים בו כי הדליף מידע שסייע לחיסול בטהרן לפני כשבועיים, שמיוחס לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר