בעל דוכן נמלט

פשיטה של רשות המיסים: סופר סת"ם שהעלים 110 אלף שקל נתפס

במסגרת פעילות נרחבת של אנשי רשות המיסים נתפס סופר סת"ם שהודה על העלמה של יותר ממאה אלף שקל, בחנות אופניים גילו 3000 שלא דווחו, בשוק לוד נמלט מוכר (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ספר תורה. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך מבצע של רשות המיסים בשכונות תלפיות, רוממה, מרכז העיר, בית וגן ומבשרת ציון בירושלים נתפס סופר סת"ם שלא דווח לרשויות המס על הכנסותיו. במהלך חקירה שנערכה עמו הודה כי לא רשם הכנסות של 110 אלף ₪ משתי עסקאות של כתיבת ספרי תורה.

בביקורת נוספת, שנערכה במשפחתון, נמצא כי לא נרשמו הכנסות של 60 אלף ₪ שהתקבלו בחודש האחרון בצ'קים ובהעברות בנקאיות מהורים. בעלת העסק טענה כי היא לא הספיקה לרשום את ההכנסות.

בביקורת בחנות למכירה ותיקון אופנים, נמצא שתשלומים בסך 3,000 ₪ שהתקבלו בביט לא נרשמו בספרי העסק משנת 2021. בעל העסק אמר בתגובה כי לא ידע שיש לרשום הכנסות בביט וחשב כי "מספיק שזה נכנס לחשבון".

במסגרת הביקורת בשוק רמלה לוד נרשם מקרה חריג כאשר בעל דוכן נמלט בריצה לאחר שהבין כי המבקרים בדרך אליו. פרטיו אותרו לאחר מכן במאגרי המידע של רשות המסים והוא זומן להמשך חקירה במשרדי פקיד השומה.

מרשות המיסים נמסר: "מבצעים אלו נערכים כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר