דרעי: "צפו להפתעות"

גורם בכיר באופוזיציה: "ניר אורבך כבר קיבל החלטה לפרוש"

האם תמו סופית ימי ממשלת בנט-לפיד? • גורם בכיר באופוזיציה אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "ניר אורבך עדכן אותנו שהוא החליט לפרוש מהקואליציה" • אם אכן כך, הקואליציה יורדת ל-59 (פוליטיקה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בסיון תשפ"ב | 08.06.22
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)

קואליציית בנט-לפיד ממשיכה להתפורר, וייתכן שהערב (רביעי) היא התקרבה עוד צעד אל התהום: אחרי ההצבעה במליאה על העלאת שכר המינימום ל-40 ש"ח לשעה, שעברה ברוב גדול חרף התנגדות רה"מ נפתלי בנט ולאחר ששוב הקואליציה התנהלה כאוסף מפלגות מפוזר, יו"ר ש"ס אריה דרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שהפתיע רבים במערכת הפוליטית, למה הגיע דווקא עכשיו: "רשמו לפניכם: הקואליציה התפרקה סופית השבוע. צפו להפתעות בקרוב מאוד. עם ישראל חי!".

דרעי, שעל אף שאינו מכהן כח"כ מנהל את מפלגת ש"ס ומשתתף בישיבת ראשי מפלגות האופוזיציה בקביעות, נחשב למי ששולט בפרטים ולא ממהר להכריז על דברים מרחיקי לכת עד שאינם נחתמים. כך למשל גם נהג ערב פרישת עידית סילמן מהקואליציה כשתקף אותה בציוץ בטוויטר - אך לדברי מקורביו היה זה חלק מפעולת הסחה.

זמן קצר לאחר מכן אמר גורם בכיר באופוזיציה ל'כיכר השבת' את מה שיכול להיות הסימן לציוצו של דרעי: "ניר אורבך עדכן אותנו שהוא קיבל החלטה לפרוש מהקואליציה".

אם אכן יו"ר ועדת הכנסת החליט כך הרי שאכן תמו ימיה של ממשלת בנט-לפיד, לפי שעכשיו תרד הקואליציה כבר ל-59 חברים, שמסוכסכים ממילא בינם לבין עצמם. יו"ר ועדת הכנסת נחשב חבר קרוב של רה"מ ולכן לא פרש עד עתה, אבל הזהיר כבר מזמן כי המצב בקואליציה, ובעיקר בהתנהלות רע"מ, יילך ויסלים - הוא יפעל בנושא.

בהצבעה האחרונה שהסעירה את הקואליציה, בהארכת התקנות המשפטיות ביהודה ושומרון, צרח ח"כ אורבך על ח"כ מאזן גנאים מרע"מ לאחר שהאחרון התנגד להצעה ואמר לו "הניסוי איתכם נכשל". אח"כ שוחח אורבך עם בנט עד אמצע הלילה, וע"פ דיווחי מעורים בפרטים "הטיח בו מילים קשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר