מלחמה על ההפרשה

סילמן מאיימת על אורבך: "יש לי חומרים, לא אסתום את פי"

הח"כית שפרשה מהקואליציה חוששת שתופרש מ'ימינה' ולא תוכל לרוץ ב'ליכוד', ולכן מעבירה מסרים מרתיעים ליו"ר הסיעה • יו"ר רע"מ עבאס: "בלי 'יישור המורדים' עדיף בחירות בספטמבר" (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סילמן ואורבך לפני מספר חודשים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

המערכת הפוליטית רוחשת ונראה שימי ממשלת בנט-לפיד נמצאים על סף תהום. הערב (רביעי) דווח ב'חדשות 12' כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שמנסה לשכנע את ח"כ מאזן גנאים ממפלגתו וח"כ ג'יידא רינוואי זועבי ממרצ להתפטר, אמר לראשי מפלגות הקואליציה כי יש שתי אפשרויות: או ייצוב ספינת הקואליציה או יציאה לבחירות.

"לכל אחד מאיתנו הייתה התחייבות עם האצבעות שלנו לקואליציה. אני התחייבתי לארבעה, הורוביץ לשישה וכן הלאה. בשלושת השבועות הקרובים, כל אחד צריך לעמוד בהבטחתו. אם זה לא המצב - בואו נצא לבחירות בחודש ספטמבר", אמר.

בתוך כך, קרב אחר מתנהל בגוש הימני בממשלה, אחרי שעידית סילמן, יו"ר הקואליציה לשעבר וכיום ח"כית החברה באופוזיציה, מנסה להימנע מהכרזת מפלגת ימינה עליה כפורשת - הכרזה שתסיים את הקריירה הפוליטית שלה ותמנע ממנה להיכנס לליכוד בבחירות הקרובות.

ע"פ דיווח אחר ב'חדשות 12', סילמן שוחחה עם מספר אנשים הקרובים ליו"ר סיעת ימינה והעבירה להם מסר לפיו "שווה לאורבך להתנגד להפרשתי, אחרת הוא יסתבך". כחלק מאיומיה אמרה סילמן כי אם היא תופרש "אוציא חומרים שאני יודעת על ניר".

סילמן אמרה: "כדאי להבהיר לניר אורבך מה יש לי. כל ההתכתבויות שלו, כל הדו"חות של הבית היהודי. יש גם אנשים שהעבירו לי חומרים נוספים. ניר ייצא גמור מזה. אני לא אסתום את הפה. אני כן מתכוונת להוציא את החוצה אם ניר יפריש אותי. אין לי שום עניין להיכנס בו, גם עכשיו אני לא מדברת עליו רע, אבל כל זה אם לא יתחילו את תהליך הפרשתי", אמרה סילמן לאנשים הקרובים לאורבך.

בפניית 'חדשות 12' לתגובתה נמסר מח"כ סילמן כי "לא היו דברים מעולם. ניר ואני הייתי חברים וכך זה יישאר".

מן הצד השני, ראש הממשלה נפתלי בנט חושש שהח"כ הנוסף שיכול לפרוש לו הוא ... ניר אורבך, אותו אחד שמטריד את סילמן מן הצד השני.

ע"פ הדיווח ב'חדשות 12' בנט שוחח באמצע הלילה שבין שני לשלישי עם שני פעילים הנחשבים מקורבים לאורבך כדי לשכנע אותם שישכנעו אותו שלא לפרוש מן הקואליציה. כזכור, מייד לאחר ההצבעה על תקנות יו"ש, שנפלה באמצעות ח"כים מרע"מ וממרצ, אורבך זעם על גנאים ואמר כי "הניסוי איתכם נכשל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר