התפוררות הממשלה

בנט: "לא מתייאשים ולא נשברים"; לפיד: "מודה לאל עליון"

בפתח ישיבת הממשלה השבועית התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט למשברים בקואליציה ואמר: "את הממשלה הזו אסור להפסיק" • רה"מ החליפי יאיר לפיד: "נילחם בשביל קיום הממשלה" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
לפיד ובנט (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (ראשון) לזעזועים בקואליציה ולחיזורים שלו אחרי ח"כ ניר אורבך בכדי שלא יפרוש מהקואליציה ובכך יוביל לנפילתה הסופית של ממשלתו.

לדבריו: "אני מודה שזו לא הממשלה שרובנו דמיינו מראש. אבל דווקא מול אלטרנטיבה של המשך התנצחות וכאוס - גילינו שלעבודה המשותפת יש כח. הוכחנו שאנשים עם דעות שונות, לפעמים אפילו מנוגדות, מסוגלים לעבוד יחד למען המדינה. את כל ההישגים שמניתי הבאנו כולנו ביחד".

בנט הוסיף: "אני יודע שיש שלועגים לכך שאנחנו ממשיכים להילחם על קיום הממשלה למרות כל המהמורות ולמרות המכות הלא קטנות שספגנו. אבל להילחם למען המדינה שלך זה לא נלעג, זה נשגב! ובכלל, אני מעדיף שחלקנו יהיה עם הלוחמים ולא עם הלועגים".

"אנחנו לא מוותרים על המדינה שלנו", הדגיש ראש הממשלה: "אנחנו לא מוותרים על האפשרות של שיתוף פעולה בין אנשים עם דעות שונות, שאוהבים את המדינה באותה מידה. אנחנו לא מתייאשים ולא נשברים. פשוט לא נשברים. אין לנו את הלוקסוס להישבר, כי אין לנו ארץ אחרת".

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, אמר: "הממשלה הזו שווה שילחמו בשבילה, ואנחנו נלחם בשבילה. היא הדבר הנכון למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. כל אחד ואחת סביב השולחן הזה ידע שאנחנו יוצאים למסע קשה. שינוי אף פעם לא בא בקלות".

לדבריו: "אין דבר יותר קל מלהרוס, אין דבר יותר קשה מלבנות. כדי להקים את הממשלה הזו לקחנו אחריות. מי שינהג עכשיו בחוסר אחריות – צריך לדעת שהציבור הישראלי יבוא איתו חשבון".

"זו ממשלה היסטורית", טען לפיד: "היא שיפרה את החיים בישראל בכל פארמטר אפשרי. את הבטחון, את הכלכלה, את יחסי החוץ, את שלטון החוק במדינת ישראל. מעל לכל, היא החזירה לשולחן הלאומי את הרעיון של טוב משותף".

לפיד סיים את דבריו: "אני קם כל בוקר ומודה לאל עליון על הזכות שניתנה לי לשרת את מדינת ישראל מהשולחן הזה. בואו לא נשכח את זה לרגע: יש לנו זכות לשרת את הציבור בממשלה הזו, ויש לנו חובה לציבור לשמור על הממשלה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר