משבר חדש

ביטון הודיע שוב: לא אצביע עם הקואליציה

יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת מיכאל ביטון אמר כי הוא מסיר את ההקפאה מהמרד שלו בקואליציה וחוזר להצביע עם האופוזיציה, זאת למעט הצעות אי אמון וחוק יו"ש (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ביטון (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

חבר מפלגת 'כחול לבן' מיכאל ביטון הודיע הערב (ראשון) כי הוא חוזר להפסיק להצביע יחד עם הקואליציה, זאת במחאה על הרפורמה של שרת התחבורה מיכאלי בתעריפי התחבורה הציבורית בישראל בכלל ופריפריה בפרט.

מאז המשבר הקודם לפני כשבועיים, שרת התחבורה מיכאלי לא התקדמה בהידברות עם חבר הכנסת ביטון - שהחליט להפסיק להצביע עם הקואליציה למעט בהצבעות אי אמון ובהצבעה על חוק תקנות שעת חירום בשטחי יהודה ושומרון.

לפני כשבועיים אמר ביטון כי "מחלנו על כבודנו. יגידו עכשיו שזה פוליטי וזו רדיפה אישית, אבל בסוף באופקים, בבית שאן, בטבריה, מצפה רמון, קריית שמונה, שדרות – מחיר התחבורה הציבורית עלה ב-130%. שום דבר לא התייקר ככה. ואתם רוצים להסתיר את זה מעיני הציבור? חשבתם שזה יעבור בשקט? לא במשמרת שלנו".

"גנבתם לציבור כסף מהכיס וקראתם לזה 'דרך שווה'", האשים יו"ר הוועדה ותהה: "באיזה זכות מיישמים רפורמה שאמורה להיכנס לתוקף באוגוסט - במאי?".

לאחר מכן, הוא אמר כי "לא סופרים את ועדת הכלכלה, אז אני נאלץ לקבל החלטות", ולאחר מכן הודיע: "כל דיוני ועדת הכלכלה מבוטלים לצמיתות, לא יהיו דיונים הכל מבוטל. אני מתכוון לא להצביע עם הקואליציה למעט הצבעות אי אמון בממשלה, אולי בהמשך גם את זה לא - אבל כרגע הצבעות אי אמון בממשלה אני אצביע בעד שלא יהיה להם פתחון פה להפוך את זה לפוליטי, זה לא פוליטי - זה רק אוכלוסיות מוחלשות,.

"אל תפגעו בחקלאים בגבול הצפון ואל תפגעו בעניין בתחבורה הציבורית ותקבלו אותי שותף", אמר ביטון, "לא משנה איך התנהגתם לוועדה, מחלנו על כבודנו. תביאו תוצאה. עד אז, לא אצביע במליאה, בשלב ראשון, אולי יום אחד אני אצביע גם נגד חוקים מסוימים. אני מגיע רק להצבעות אי אמון בממשלה בשלב זה".

ביטון פנה לראש הממשלה והציג את דרישותיו: "אם יש מנהיגות בישראל וראש ממשלה וראש ממשלה חליפי שידעו לפתור את זה בראשי הקואליציה תוך יום יומיים, ונתקן 70-80 אחוז מהרפורמה - אפשר או לתקן אותה, אני אקבל תיקונים או לדחות אותה לחוק ההסדרים ולבצע אותה כראוי איתנו בהסכמה, זה בתחבורה. בחקלאות לעצור כל מהלך חד צדדי כולל התקנה בחינוך עד להסכמות עם החקלאים".

"זה הדרישות שלי, אלה שתי הדרישות, אני לצערי מקבל החלטה קשה כזו וכל מה שכואב לי זה העניים", אמר, "יגידו עכשיו שזה פוליטי וזו רדיפה אישית, אבל בסוף באופקים, בבית שאן, בטבריה, מצפה רמון, קריית שמונה, שדרות – מחיר התחבורה הציבורית עלה ב-130%. שום דבר לא התייקר ככה. ואתם רוצים להסתיר את זה מעיני הציבור? חשבתם שזה יעבור בשקט? לא במשמרת שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר