מהומה במליאה • צפו

נתניהו נגד בנט: "נלחם רק למען הכסא" • בנט: "סיקריקים"

במהלך דיון 40 חתימות הגיע ראש הממשלה נפתלי בנט ותקף את האופוזיציה והשווה אותה לשורפי האסמים בזמן החורבן • יו"ר האופוזיציה נתניהו תקף בחריפות את בנט: "מלחם על הכסא" (פוליטי)

נתניהו במליאה (צילומים: ערוץ הכנסת)

במהלך דיון 40 חתימות תקף ראש הממשלה נפתלי בנט האופוזיציה בחריפות ואמר כי "אנחנו בימים האלה נלחמים על הממשלה. הממשלה מצוינת אבל היא בימים לא פשוטים והקואליציה קשה ומורכבת. הברירה כיום היא בין כאוס ליציבות, שיתוק לצמיחה. לפני שנה יו"ר האופוזיציה ניסה 4 פעמים להקים ממשלה ונכשל. עמדנו ימים ספורים לפני בחירות חמישיות, קיבלנו החלטה שאני גאה בה להקים ממשלה מורכבת, להציל את ישראל".

"חברי הכנסת היו צריכים לברוח מהמליאה בגלל טילים תחת הממשלה הקודמת כי היא שידרה חולשה. הכלל של הממשלה הקודמת היה להיות קשוח כלפי השמאלנים ולהיות חלשים כלפי האויב. אנחנו עושים הפוך."

עוד טען בנט: "מדינת ישראל עמדה באחד הרגעים הקשים בתולדותיה, היינו באבטלה של 5.1 הורדנו את זה ל2.9 הבטחנו להחזיר את הציבור לתעסוקה והגענו לתעסוקה מלאה, הורישו לנו את הגרעון הגדול בתולדות ישראל והורדנו אותו לאפס - וזה נקרא אחריות."

"אני מציע שתשמעו חברי באופוזיציה, ירשנו הרתעה מרוסקת מול חמאס - קחו נערה בת 15 שגדלה בשדרות, לא היה לה עד השנה שנה כל כך שקטה. אצלנו ירו שש רקטות, כי חמאס יודע מה זה עוצמה. השנה תחת לחץ עצום, גם בינלאומי וגם של חמאס, התקיים מצעד הדגלים - שנה שעברה אתם התקפלתם. זו האמת ואלו העובדות, חמאס איים ואתם ביטלתם את המצעד."

בהמשך נאומו השיב לקריאות הביניים של חברי כנסת ואמר: "הלוואי שאת האנרגיה הזאת הייתם מפנים כלפי האויב ולא כלפיי. אתם כל היום מסיתים פנימה במקום להילחם מול האויב, אני הפוך. אני מושיט יד פנימה כי אנחנו עם אחד. אתם האופוזיציה בחרתם שלא להיכנס, הדרה עצמית, אבל אנחנו ממשלה שדואגת לכולם אנחנו לא מסתובבים ואומרים אנחנו נרמוס ונשחט אותם, נחרים בבתי כנסת. לא, אצלי כולם רצויים".

"לצערי, צריך לומר ביושר שגם בקואליציה יש חברים שלא הפנימו עדיין את גודל השעה. קיבלו הזדמנות גדולה להשפיע אבל מתאהבים בהפגנות והצבעות ולא רואים את גודל האירוע.

אני קורא לאותם חברים שלצערי עדין מבוצרים בהצבעות נגד הממשלה - יש לנו שבוע שבועיים בערך לסדר את זה ואז נוכל להיות גם הרבה זמן להמשיך את הטוב, אחרת לא נוכל".

על מנסור עבאס אמר: "לא תכננתי לשבת עם מנסור עבאס בקואליציה אחת אני מודה. הוא קיבל החלטה אסטרטגית להיות מנהיג ערבי אמיץ, הוא לא חבר בליכוד או בימינה יש לו עמדות אחרות אבל עכשיו הבחירה היא האם אנחנו ניתן את הכוח לקיצוניים שאתם שותפים שלהם או שניתן את הכוח למי שרוצה ביחד".

נתניהו: "בנט נלחם למען הכסא"

נתניהו החל לתקוף כבר בתחילת דבריו: "שנת הלימודים מתקרבת לסיומה. המורים שוקדים על גיליונות הציונים של התלמידים. אבל יש מי שכבר הזדרז לחלק לעצמו ציונים - והוא עשה זאת ביד נדיבה, בהערכה עצמית מופלגת, הוא עף על עצמו, ובניתוק מרשים מן המציאות".

הוא הוסיף ועקץ: "בנט אמר אתמול: "נדמה לי שכל מי שישר עם עצמו יודה שזו ממשלה מהטובות שידעה המדינה״. איזו בדיחה. בסביבת בנט ובלשכת ראש הממשלה עוזבים כולם, שבוע אחרי שבוע, בדיוק כמו ברשימת ׳ימינה׳ לכנסת. הם כנראה לא יכולים להכיל את כל הטוב הזה".

נתניהו תקף בחריפות: "להגיד שזאת אחת הממשלות הטובות בתולדות ישראל? אני חושב שבוחן המציאות של בנט לוקה בחסר, בלשון המעטה. זה כנראה קורה כי בנט לא באמת בא במגע עם הציבור. הוא לא רואה ממטר את אזרחי ישראל. אם הוא היה עושה כל זאת, הוא היה לומד על רחשי הלב האמיתיים של תושבי המדינה. בעבורם, הממשלה הזאת גרועה, לא לגיטימית ולא רלוונטית. היא מוחזקת בחוטים דקים של סחטנות ופרוטקשן, מפרפרת פרפורי גסיסה, מתבזה כל יום מחדש, ומוכיחה שאין תחתית. ירדנו נמוך השבוע, בשבוע הבא נרד עוד יותר נמוך. ים המלח הוא האוורסט של הממשלה הזאת".

הוא הוסיף: "שמעתי אתמול את בנט גם אומר, שהוא ״נלחם למען המדינה שלנו״. בנט, אתה לא נלחם למען המדינה שלנו - אתה נלחם למען הכיסא שלך!. אם היית נלחם למען המדינה, לא היית מוסר את השליטה במדינה למנסור עבאס ולאחים המוסלמים".

בסיום, התייחס ליוקר המחייה המאמיר: "הזינוק האדיר ביוקר המחייה הוא באשמת בנט לפיד ועבאס. הכל עולה והכל מתייקר. היום כדי לקנות קילו פירות צריך משכנתא, אבל גם המשכנתא עולה. הכל עולה".

"במקום לטפל במשבר העצום הזה, להוריד מחירים, להפחית מיסים - אתם מעלים מחירים ומעלים מיסים. אבל את הכסף אתם מייעדים לא לטובת אזרחי ישראל, אלא למנסור עבאס ולאחים המוסלמים. נתתם להם מיליארדים, ואתם ממשיכים לתת להם בכל פעם שמישהו מהם מצייץ איום שמרעיד את הכיסא שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר