ישראל אחראית?

המוות המסתורי באיראן; פיתחו אמצעי לחימה לחיזבאללה

המדען והקצין שחוסלו בפתח השבוע, עסקו בפיתוח אמצעי לחימה עבור האויב של ישראל - חיזבאללה • על פי דיווח כלי תקשורת איראני, השניים לא מתו בתאונה • וגם; מדוע כינו אותם "שהידים" (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
השניים שחוסלו (צילום: רשתות ערביות)

המוות המסתורי של שני האיראנים - ביממה אחת: באתר חדשות איראני דווח הלילה (שלישי) כי המדען והקצין שמצאו את מותם כשהיו במהלך משימות, לא באמת מתו כתוצאה מתאונת דרכים, כפי שדווח תחילה. באיראן חושדים כי ישראל אחראית לחיסול.

כזכור, מדען שעבד בתעשייה האווירית של איראן, עלי כמאני ומוחמד עבדוס - שעבד בחברת "סימנם" האיראנית. מדובר בחברה המרכזית שעוסקת בפותח הלוויינים, אבל גם בכטב"מים ובטילים בליסטיים, שניהם מתו "מוות מסתורי" ובתקשורת פורסם שהם מתו במהלך "משימה"..

על פי הדיווחים בכלי התקשורת האיראני, השניים אמנם מתו בנפרד ובהפרש של שעות, אך שניהם היו אחראים לפתח אמצעי לחימה עבור ארגון הטרור חיזבאללה מלבנון, השניים היו משמעותיים מאוד עבור הפיתוח של הנשק - כאמור עבור אחת האויבות הגדולות של ישראל - חיזבאללה.

למרות שהשלטונות האיראנים הציגו שהשניים מתו במהלך "מילוי תפקידם", משרד ההגנה הוציא הודעה, שהשניים היו גיבורים ושהידים, ללא שהסבירו מדוע הם היו.

יצוין, כי המוות של השניים, הוא המשך ישיר של שורת חיסולים של בכירים בצבא האיראני - שהתרחשו לאחרונה על אדמת איראן. על פי 'הניו יורק טיימס', החשד באיראן הוא שישראל אחראית לכלל החיסולים - שבוצעו ביצירתיות - או בהרעלת האוכל או בתאונות, ולפי הדיווח מדובר בשינוי אסטרטגיה מול איראן - "מלחמת צללים", כך כינו זאת בעיתון.

בתוך כך, ובצל הדיווחים על רצף החיסולים, החשש מחטיפת ישראלים בטורקיה על ידי גורמים איראניים, כמעד נקמה - מחריף. במועצה לביטחון לאומי החליטו להחריף את אזהרת המסע לרמה הגבוהה ביותר - ולהמליץ באופן חד-משמעי שלא להגיע לטורקיה בזמן הקרוב.

על פי החשש, ישנם חוליות טרור איראניות שזוממות לפגוע בתיירים ישראלים המגיעים לנפוש בטורקיה ולמודיעין הישראלי יש מידע שמעלה את החשש לפיגועים כאלה. כזכור, אתמול דווח כי ארגון הביון הטורקי MIT עצר לאחרונה אזרחים איראנים שתכננו לבצע פיגוע ירי וחטיפה בטורקיה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר