העצה של הפוליטיקאי הוותיק

ליצמן מחזק את מחליפו: "אתה לא זקוק לאישור מאף אחד"

מועמדה של חסידות גור לכנסת, יצחק גולדקנופף, הכניס ספר תורה חדש לביהמ"ד גור וזכה לשבחים מקודמו בתפקיד, יעקב לצמן; "אצלינו הפריימריז הכי קשים", אמר והעניק לו עצת זהב • צפו (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

"אתה לא זקוק לאישור מאף אחד", כך אמש אמש (שלישי) חבר-הכנסת לשעבר יעקב ליצמן, למחליפו המיועד בכנסת מטעם חסידות גור, יצחק גולדקנופף.

גולדקנופף הכניס אמש ספר תורה חדש לבית המדרש של חסידות גור, בהשתתפות אלפי החסידים ובמעמד בראשותו של האדמו"ר מגור.

ליצמן, הח"כ הפורש במסגרת הסדר הטיעון, הגיע תחילה לביתו של גולדקנופף למעמד כתיבת האותיות ולאחר מכן השתתף בסעודת המצווה שנערכה עם סיום הכנסת ספר התורה.

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'כיכר השבת', נראה ליצמן בנאומו, מחזק את ידי מחליפו בכך שזכה להיבחר בפריימריז הכי קשים - הבחירה של האדמו"ר מגור.

"בדרך לכנסת חשוב לזכור את הנאמר במדרש - 'שליח עושה שליחותו'", אמר ליצמן, "לא בכדי יש בכל המקומות פריימריז, ואצלינו הפריימריז הכי קשים זה הרבי שמכריע או כן או לא".

ליצמן המשיך ואמר כי "לא בכדי אתה זה שנבחרת ע"י הרבי להיות חבר כנסת הבא מטעם גור באגודת ישראל, ואני יכול לומר לך דבר אחד - כשתהיה חבר כנסת אל תסתכל על מה שיגידו פלוני או אלמוני, יש לי בכיס 2000 עצות ועשרים אלף דברי ביקורת.

"ברוך ה' אתה הקמת אימפריה, ואתה לא זקוק לאישור מאף אחד", חתם ליצמן את דבריו.

ח"כ אורי מקלב שהשתתף בסעודת המצוה אמר כי "אני זוכר במשך שנים שהידוק היחסים החמים בין דגל התורה לאגודת ישראל היו תחת האכסניה של הרב יצחק גולדקנופף. הפעילות שלו תהיה המשך של הרב ליצמן שזכיתי לעבוד איתו באידיליה וב"ה שאף פעם לא רבנו ותמיד שיתפנו פעולה".

כזכור, לפני כשבועיים החליט האדמו"ר מגור כי יצחק גולדקנופף, בן ה-72, מנכ"ל רשת הגנים והמעונות 'בית יעקב' ומזכיר ועדת הרבנים למען קדושת השבת - הוא המועמד לרשת את מקומו של ח"כ יעקב ליצמן, כנציג הסיעה המרכזית ברשימת 'יהדות התורה'.

ליצמן, התפטר מהכנסת - במסגרת הסדר הטיעון עליו חתם, וזאת לקראת הדיון בבית המשפט, שם הודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר בעוד פרשת המעדנייה נסגרה. ליצמן צפוי לקבל עונש מאסר על תנאי וקנס כספי אך הפרקליטות לא דרשה קלון בתמורה להתפטרות ליצמן מהכנסת.

יודגש, כי ההחלטה על המחליף רלוונטית רק ברשימה הבאה לכנסת, שכן כעת, מי שנכנס לכנסת עם התפטרותו של ליצמן, הוא חה"כ לשעבר יעקב טסלר, איש חסידות ויז'ניץ, שלקח כעוזרו את מוטי בבצ'יק, ששימש במשך שנים כעוזרו של ליצמן, עד שהסתכסכו לפני מספר חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר