"יודע לשלוט"

לפיד מינה בשנה 76 בעלי תפקידים במשרדו

יאיר לפיד נכנס למשרד החוץ לפני שנה, וקידם מינויים רבים בתפקידים דיפלומטיים חשובים, כגון שגרירים וקונסולים • ח"כ בליכוד מתוסכל: "הליכוד לא יודע למנות אנשי ימין" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד באירוע במשרד החוץ (צילום: פלאש 90)

שר החוץ יאיר לפיד קידם במהלך השנה שחלפה, מאז הושבעה ממשלת בנט-לפיד, 76 מינויים בשירות החוץ של מדינת ישראל, הכוללים שגרירים, קונסולים ועובדים בשירות החוץ, כך פורסם היום (רביעי) ב'מקור ראשון'. את המינויים מאשרת ועדת המינויים העליונה של המשרד, שבראשה עומד מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז.

למעשה, כמעט חצי מהמינויים שקודמו היו תקועים בשל מערכות הבחירות התכופות וממשלות המעבר שכיהנו בשנתיים שקדמו להקמת הממשלה הנוכחית, תקופות שבהן ממעטים במינוי בכירים בשירות הציבורי. תפקידי שגרירים וראשי נציגויות הוגדרו כבכירים על ידי היועץ המשפטי לממשלה הקודם, הד"ר אביחי מנדלבליט.

עם זאת, חצי מהמינויים הם מינויים חדשים, פרי מחשבתו של יו"ר יש עתיד, בהם חבריו מיש עתיד כגון הד"ר רונן הופמן שמונה לשגריר ישראל בקנדה, השרה לשעבר יעל גרמן שמונתה לשגרירת ישראל בצרפת, וכן השר לשעבר אסף זמיר, שהיה שותפו של לפיד בימי האחדות עם בני גנץ בכחול לבן, שמונה לתפקיד קונסול ישראל בניו יורק.

בעקבות הפרסום, אחד מחברי הכנסת של הליכוד תקף את שותפיו למפלגה, ושיבח ב'מקור ראשון' את שר החוץ הנוכחי: "לפיד עושה לנו בית ספר באיך לשלוט. תוך שנה הוא מינה 76 שגרירים וקונסולים מאנשיו. רק הליכוד לא יודע למנות אנשי ימין. בכל מינוי שהיה שרי הליכוד מצאו תירוצים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר