"תכנית זדונית"

כתבי אישום הוגשו נגד שני המחבלים שרצחו את ויאצ'סלב גולב

המחבלים שרצחו ביריות את ויצ׳סלאב גולב ז"ל הואשמו בגרימת מוות בכוונה • כתב האישום המזעזע תיאר את תכניתם הזדונית וחשף מדוע פגעו דווקא בכניסה לאריאל (ביטחוני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המחבלים נלכדים (צילום: דובר צה"ל)

כתבי אישום חמורים הוגשו אתמול בידי התביעה הצבאית כנגד שני הפלסטינים המחבלים שרצחו את ויצ׳סלאב גולב ז"ל וניסו לרצוח את ארוסתו בפיגוע הירי באריאל לפני כחודש וחצי. כך פרסם הערב (רביעי) דובר צה"ל.

כזכור, המחבלים יוסף עאסי, אשר התגורר בכפר קראוות בני חסן, וחברו יחיא מרעי, ביצעו לפני כחודש וחצי פיגוע ירי במחסום הכניסה לעיר אריאל, בו נרצח ויאצ׳סלב גולב הי"ד שהיה בעמדת השמירה יחד עם ארוסתו והגן עליה בגופו.

שני המחבלים, שתועדו במצלמות האבטחה, נמלטו מהזירה אך לאחר כ-20 שעות של מאמץ מודיעיני ומבצעי הם נעצרו בכפר קראוות בני-חסן. השניים לא התנגדו למעצר ויחד איתם נתפסו הנשקים. כמו כן, מספר מבני משפחתם נעצרו על ידי כוחות הביטחון.

בכתב האישום הואשמו השניים בעבירה של גרימת מוות בכוונה (המקבילה באיו"ש לעבירת הרצח). לפי עובדות כתב האישום, שהוגש לבית המשפט הצבאי בשומרון, שני הנאשמים החליטו לבצע פיגוע רצחני נגד אזרחים ישראלים, לאחר ששמעו דיווחים על עימותים בין פלסטינים לבין כוחות הביטחון.

רגעי לכידת המחבלים (צילום: דובר צה"ל)

הנאשמים רכשו כלי-נשק ובהמשך כלי-רכב למימוש תוכניתם הזדונית. הנאשמים החליטו לבצע את הפיגוע בעמדת השמירה בכניסה ליישוב אריאל, במהלך סוף שבוע, בשעות הלילה, מאחר שסברו כי בדרך זו יוכלו לממש את זממם בצורה המיטבית ולהימלט מהמקום.

"ביום 29 באפריל הגיעו הנאשמים לעמדת השמירה באריאל בעודם מצויידים בשני כלי נשק מסוג קרלו וירו מספר כדורים לעבר ויצ׳סלאב גולב ז״ל ולעבר ארוסתו, ו.פ, במטרה לגרום למותם", תואר בכתב האישום.

כמו כן, התביעה הצבאית הגישה כתב אישום כנגד אחיו של אחד המחבלים, המייחס לו עבירה שעניינה אי מניעת הפיגוע הרצחני וכן מתן מקלט עבור שני המחבלים.

יחד עם הגשת כתבי האישום, נעצרו הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם. מצה"ל נמסר: "התביעה הצבאית תפעל למיצוי הדין עם המחבלים ועם מי שסייעו להם לבצע את הפיגוע הרצחני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר