בשליחות איראן

שורה של פיגועים נגד ישראלים בטורקיה סוכלו

ירידה של עשרות אחוזים בתיירים הישראלים בטורקיה, אחרי אזהרת המסע שפרסמה ישראל • בשבוע האחרון סוכלו שורה של ניסיונות פיגועים, בהם חטיפות, בישראלים במדינה (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מונית באיראן (צילום: shutterstock)

בשבועות האחרונים סוכלו במדינת טורקיה שורה של פיגועים כנגד אזרחים ישראלים. בין הפיגועים שסוכלו - ניסיונות לפיגועי ירי ואף לחטיפת ישראלים. כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 12. ניסיונות הפיגועים מגיעים מצד איראן, לאחר רצף החיסולים המסתוריים במדינתם, של אנשי משמרות המהפכה, המיוחסים לישראל.

לפי הדיווח, ניסיונות הפיגוע נעשו לא רק בידי מפגעים איראנים אלא גם בידי מקומיים טורקיים שגויסו על ידם. זו תשתית טרור רחבה מאוד שתוכננה במהלך חודשים רבים.

כזכור, ישראל חידדה את אזהרת המסע לטורקיה לפני מספר שבועות, ומאז נרשמה עלייה של ביטולי טיסות למדינה מישראל בעשרות רבות של אחוזים.

לפי הדיווח בחדשות 12 הסכנה לישראלים בטורקיה עדיין ישנה, ועדיין ישנם מקומיים שיתכן וגוייסו בידי האיראנים בכדי לפתות ישראלים להגיע למדינה ולפגוע בהם.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', שר החוץ יאיר לפיד קרא השבוע לישראלים לחזור לישראל: "בעקבות אירועי השבועות האחרונים, אנחנו קוראים לישראלים אל תטוסו לאיסטנבול" אמר לפיד, והוסיף: "אם אין לכם צורך חיוני-– אל תטוסו לטורקיה. אם אתם כבר באיסטנבול, תחזרו לישראל בהקדם האפשרי".

במשרד החוץ הטורקי חששו מעזיבת התיירים הישראלים וניסו להרגיע את הישראלים: "ראינו שהיו מדינות שהוציאו אזהרות מסע לאזרחיהן לטורקיה. אזהרות אלו קשורות להתפתחויות ומניעים בינלאומיים שונים. כל אמצעי האבטחה הדרושים ננקטים על ידי הרשויות הרלוונטיות שלנו במסגרת מנגנוני שיתוף הפעולה שלנו בנוגע למאבק בטרור", אמרו במשרד החוץ הטורקי, והוסיפו: "התוצאות המוצלחות במאבק בטרור נראות בבירור. נושא זה ידוע ומוערך על ידי הקהילה הבינלאומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר