בקריצה

בנזין נטול רחמים // ח' רציני

"אתה יודע כמה דלק אברכים שורפים בחיפושים נואשים אחר חד פעמי ושתיה מתוקה מוזלת?? הכל מחושב נגדנו"!... // ח' רציני בתובנות הרהורים ומסקנות, על טיפות הדלק האחרונות... (סאטירה)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

אריה לייב לא חלם בחלומות השחורים ביותר שהוא יאלץ יום אחד לבחור בין תדלוק חצי טנק במאזדה חמש לבין קישואים ושוּמר במשנת יוסף, נכון שלאורך חייו מאז קנה את הסובארו אברכים המעשנת הראשונה שלו הקפיד לתדלק ב-50 שקל, ולא הרגיש אף פעם בעלייתן וצניחתן של מחירי הבנזין. אבל כעת בחצות האחרון כשחבית נפט הֶאֶמירה למחיר פחית בירה – הוא חש שהוא נחנק.

וגם המאזדה.

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

בתחילה יעץ לו יועץ דלקים מוסמך מהחבורה של 'ליבו חפץ', שיתדלק עם קוקה קולה. "הַרַכיב הסודי שלהם בשילוב המרקם המוגז ממריצים את המנוע ואת תיבת ההילוכים. ואפילו טוב יותר"! הבטיח.

אריה ניסה, והמנוע הגיב בשיעול צורם אך סחב את הקסטל יפה, העשן הסמיך מעט הפריע לו להביט במראה האחורית, ורכבים עקפו אותו בצפצופים מאיימים ואורות גבוהים, אבל המטרה הושגה והצורך לבלום ביילו פחת משמעותית, רק כשהיו מבצעים ממש שווים של מנגל שהוא גם שואב אבק ומכונת אספרסו במחיר של מים לוִישרים – הוא נכנס.

אבל כשהמוסכניק הודיע לו בפעם הרביעית בתוך חודש שהמנוע שלו הלך לבית עולמו, והרכב מועמד בכיר לגריטה, ייעצה נוות הבית לאריה לייב לערבב. ואת זה הוא תמיד ידע הכי טוב...., לשים טיפל'ה דלק 90 אוקטן עם קצת בורשט מפסח שסגולותיו הידועות לכ....ל אינם צריכים חיזוק וראיה.

אך התיקונים ברכב המפוחד לא פחתו, להיפך. נוצר מצב שהמאזדה החבוטה שהתה רוב החודש במוסך 'סיסו המורשה', ורק כשהיתה נסיעה ממש דחופה והכרחית אריה לקח אותה לסיבוב עדין כשהוא מקפיד לנסוע רק בירידות ועל ניוטראל. וזה היה פשוט ס'פאשטניש.

"מה בעצם הגורם המרכזי לעלייה התלולה במחירי הנוזל הממכר בעל האוקטן"? ניסה לרדת לשורש הבעיה יחד עם הגיס הלמדן שהיה תמיד טיפוס מרדן. זה הטיפוס שמיום הכיר את דוושת הקלאץ ועבר בטסט שישי בדיעבד, הפקיד לתדלק רק בתחנות אפלות עם משאבות נוזלות במחיר מצחיק ובאזור קצת פחות.

מיודענו הגיס המכונה 'קומבינטור' ויש אומרים 'ונטילטור', היה מסוגל לגמוע מרחקים ארוכים לדרומה ולצפונה של ארץ היוקר על מנת להרוות את הרכב המשפחתי בדלק מוזל בארבעה אגורות, נטול עופרת ריח וחיידקים אך במחירים מצחיקים.

"תראה" הניח ה'מומחה' רגל על רגל והרצין עד מאוד כיאה לנושא בוער כדלק. "זה שילוב של כמה גורמים. הייתי אומר חלקם עויינים!. הסיבה הראשונה היא המלחמה באוקראינה והמסתעף, שהרי עם השתלטותם של הרוסים על שדות החיטה בחארקוב הם העלו באש את כל התבואה. ואיך שרפו אותה אם לא ע"י בנזין 95 אוקטן?? כבר סיפור לא קטן".

אברכינו דומם מנוע מה שגרם לשכונה להפוך שקטה ונינוחה יותר. "ומה עושים במקרה כזה"??

"פשוט! מרימים טלפון לפוטין ומדווחים לו שהמאזדה 5 של קרביץ לא סוחבת.... ושהוא נאלץ לתדלק במיני תרגימא... חחח. מלחמה! אריה לייב חמוד! מה קרה לך? זה נדמה לך שיקול? תטעין קצת את הרב קו לא יזיק".

"אבל חכה, זה גורם אחד במכלול מורכב של אלמנטים אקווילנטים שהתקבצו למאסה של אינפלציות שדרדרו את המשק למצב בו הוא נמצא נכון לרגע זה והדלק הוא נספח לכל הבוקה והמבולקה הזו" התאמץ המומחה להישמע עוד יותר מיבין ומקצוען.

"ישנה סיבה נוספת לעליה המטורללת במחירי הנוזל הממכר. במילה אחת 'איראן'. ובשלוש מילים 'העשרת אורניום מוגברת'. בטוח קראת ביתד שהאיראנים אצים רצים אל עבר פצצת.... ה' ירחם שאסור אפילו להזכיר את שמה. עכשיו נדבך קריטי להכנת המתכון הוא דלק משולב פז וסונול יחדיו עם מעט שמן מהלו תימן, דע אקא - ככל שיתקדמו עם הכנת האורניום ינסוק מחיר הדלק גבוה מעל גבוה. נוירא".

"ועוד לא הזכרתי את מחיר חביות הנפט שמידי שבוע קופצות ולוּ בכדי שיהיה איך למלאות את העמודים האחוריים של היומנים בחדשה ממוחזרת כמו סבב טילים עזתי, ללא טעם ונימוק".

אריה לייב בלע בשקיקה את תורתו המהוקצעת של הגיס המֵגִיס. "וליברמן לא קשור לפרשה"??? תמה תמיהה עצומה. אתמההה!

"ברוררר! איך שכחתי. הכל מתחיל באיווט!. אתה יודע כמה דלק אברכים שורפים בחיפושים נואשים אחר חד פעמי ושתיה מתוקה מוזלת? בעקיפי עקיפין נאלצו בני תשחורת לעזוב את הכוילל ולנסוע לעבוד בתחנות דלק עם תלוש שמכסה להם את ההנחה במעונות!".

אריה'לייב לפתע הבין הכל. הוא נתן קפיצה ושבר את החלון הנפתח התקוע. "אתה בעצם אומר שהכל מהלך מחושב שנועד להצר את רגלי עמלי התורה!!! ולגרום לנו לחזור לרכַּב על סוס ועגלה. מטורף!".

"לא ממש הכל" נבהל הגיס מההתפתחות הלא צפויה בשיחה. "אבל זה מריח שנאת חרדים אפעס".

למחרת בבוקר התעדכן אריה לייב על עליה דרמטית ונוספת במחירי הדלק לרכבים בעלי שבע מקומות מסוג מאזדה עם מנוע לא מקורי.

אחחחחח זה כנראה הפשט ב'היוקר יאמיר'. כי מחיר הדלק----

מכמיר!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר