המשבר הפוליטי

בנט דן בהקמת ממשלה חילופית עם נתניהו

בדיון שקיים בקריה בתל אביב בדק בנט אפשרות של הקמת ממשלה חילופית עם נתניהו • בלשכת בנט אישרו את קיום הפגישה, אך הכחישו את תכנה: "הנושא לא עלה" (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ונתניהו (צילום: פלאש90)

התפוררות הקואליציה: ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (חמישי) התייעצות פוליטית בקריית הממשלה בתל אביב ובה דן בין היתר באפשרות להקים ממשלה חילופית בכנסת הנוכחית עם הליכוד ועם נתניהו. כך לפי הפרסום הערב של מיכאל שמש ב'כאן 11', בשם גורמים פוליטיים.

בפגישה, לפי הדיווח, השתתף גם היועץ הפוליטי אהרן שביב. יחד עם זאת בשביל להקים קואליציה יש צורך גם בשיתוף פעולה של גורמים פוליטים נוספים. הליכוד, ימינה, הציונות הדתית והחרדים אינם מגיעים יחד ל-61 מנדטים.

בלשכת בנט אישרו את דבר קיום הפגישה, והכחישו את תוכנה: "הנושא לא עלה בפגישה. ראש הממשלה בנט עוסק בניהול המדינה ובפעולות להמשך קיום הממשלה". כך לפי הדיווח בתאגיד השידור הציבורי.

עוד דווח כי בליכוד יבקשו מחבר הכנסת ניר אורבך לתמוך בפיזור הכנסת בשבוע הבא. יחד עם זאת ההערכות בקואליציה הן כי ההצבעה על הפיזור תדחה לשבוע הבא.

אתמול דווחה דפנה ליאל, הכתבת הפוליטית של חדשות 12, כי אורבך, שהניסיונות והלחצים בשביל לגרום לו לפרוש מהקואליציה באופן סופי אינם פוסקים, הגיע להסכמה עקרונית עם 'הליכוד' על שריונו בבחירות הבאות, ברשימת המפלגה לכנסת.

לפי הדיווח של ליאל, הכיוון המסתמן הוא שניר אורבך יקבל את המקום השני, מתוך שלוש מקומות השריונים בליכוד, והיינו את המקום התשע עשרה ברשימת המפלגה לכנסת.

בנוסף, לפי הדיווח של ליאל, במסגרת ההבנות המסתמנות בין אורבך לליכוד הובטח לו שריון ותפקיד שר. אורבך רוצה את תיק החינוך, אך בליכוד הבטיחו לתת לו תיק אידיאולוגי דוגמת תיק ההתיישבות.

בסביבת אורבך הכחישו את הדיווח. "אבל אין דרך שיאשרו כי כל העסק לא ממש חוקי", הסבירה ליאל. ההבנות בנושאים אלה נעשים בהבנות בין הצדדים ולא בהסכמים חתומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר