מתקפה חריפה בשיעור השבועי

הראשון לציון נגד ח"כ בן גביר: "להתרחק ממנו ומהנהגותיו"

בשיעורו השבועי, תקף הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, את חבר הכנסת איתמר בן גביר, על עלייתו להר הבית • "תחשוב רגע אחד, אהבל, הרב שלך הוא כמו כל הרבנים האלו?" • הקטע המלא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק יוסף (צילום: יעקב כהן • וידאו: דר וסוחרת)

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, תקף הערב (מוצאי שבת) בחריפות, במהלך שיעורו השבועי המסורתי, את חבר הכנסת ממפלגת 'הציונות הדתית', איתמר בן גביר. הרב קבל על עלייתו להר הבית, וקרא "להתרחק ממנו ומהנהגותיו".

"מי אסר את הכניסה להר הבית? כל גדולי הדור", אמר הראשל"צ. "אותו אחד שמתיר שנתלים בו הרבנים של היום, הצעירים האלו, הוא מתקרב לקרסולי קרסוליהם של כל גדולי הדור שהיו? החזון איש, הסטייפלער, הרב ש״ך, הרב אלישיב, מרן זצ״ל. ר שלמה זלמן, הרב קוק האבא, הרב הרצוג. כל גדולי תורה כל הרבנים הראשיים לדורותיהם, כולם אסרו את הכניסה להר הבית. הם מתעקשים. דיברתי עם כמה אחדים, הם נכנסים להר הבית".

בשלב הזה החל הראשל"צ לתקוף את חבר הכנסת. "יש אחד, קוראים לו בן גביר, נכנס ככה להר הבית בריש גלי. איזה חילול השם, לצאת ככה נגד כל גדולי ישראל האמיתיים. יגיד לך יש גם לי רב. שים לב, תחשוב רגע אחד, אהבל, הרב שלך הוא כמו כל הרבנים האלו? זה כל גדולי הרבנים, זה עשרות עשרות רבנים".

הרב סיפר: "כשנכנסתי לרבנות הראשית, אחת הפעולות שעשינו, יחד עם עמיתי הרב לאו: החתמתי את כל רבני ארץ ישראל מכל החוגים, גם כיפות סרוגות, שיחתמו שאסור להיכנס להר הבית, אנחנו שלוחא דקמאי עבדינן, וחתמו למעלה ממאה רבנים. לא עשרים. למעלה ממאה רבנים חתמו שאסור להיכנס להר הבית, המשכנו את המסורת של כל גדולי הדור הקודמים, איזה גדולי הדור היו פה. הרב עזרא עטייה חתם על זה, זה היה אחרי מלחמת ששת הימים. הרב ז׳ולטי כמה פחד מהדבר הזה, שכבשו את הכותל המערבי השיחה שמרן האבא דיבר עם הרב זולטי כולם היו שמחים והוא אמר אני דואג מה יהיה עם הנכנסים להר הבית.

"מה זה גדול בתורה - זה אדם שכל ימיו עוסק בתורה. הראש שלו רק בתורה זה גדולי ישראל. איך אמר החזו״א? לדעת מי הם גדולי ישראל האמיתיים אלו גופי תורה. למדת 3 שעות שב תדבר השקפה. אסור לעלות להר הבית. זה עוון חמור גדול".

עוד סיפר הרב: "ישבתי פעם ליד אחד הרבנים שלהם שמתיר כניסה להר הבית, רב מפורסם, לא אגיד את שמו. אמרתי לו כבודו מתיר להיכנס להר הבית? התחיל ככה להתחמם להראות ריבונות, להראות ריבונות, אמרתי לו" הרב קוק האבא שהם הולכים בעקבותיו כותב את הסברא הזאת שיש לכאורה להראות ריבונות על הר הבית וכותב שזה חכמים לא מתירים איסור כרת. יש כנגד זה איסור כרת. אמרתי לו וכבודו מתיר אולי אחרי טבילה במקווה ועד איזה גבול מסוים. הכלה נכנסת עם כל השושבינים עם כל הצלמים והצלמות שיש היום נכנסים כולם טובלים במקווה נכנסים לפני ולפנים. יודעים איפה הגבול בדיוק, איפה הגדר. נכנסים בפנים. מי גרם לזה? אותם הרבנים שאמרו שמותר להיכנס הם גרמו למכשול הזה, הכל על צווארם העוון החמור הזה, בא זה חבר כנסת עולה להר הבית מתסיס את הרוחות וגם כן עובר על כל צו של גדולי ישראל. אוי ואבוי, צריך להתרחק מהדברים האלו. להתרחק ממנו ומכל ההנהגות שלו. אישה הנהגות אלו להיכנס ככה להר הבית? אני מתפלא עליו אחרי דבר כזה שהוא עושה".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר