הקורונה חזרה לחיינו

ביממה: 4,931 מאומתים חדשים; 158 קשה

משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אותרו 4,931 מאומתי קורונה חדשים • מספר החולים קשה ממשיך לזנק • אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 40.27% (חדשות, בריאות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון ) כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 4,931 מאומתי קורונה חדשים. כמו אחוז הבדיקות החיוביות מזנק והוא עומד על 40.27%. במהלך היממה האחרונה בוצעו 12,245 בדיקות. מקדם ההדבקה עומד על 1.3.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, אמר הבוקר לרדיו 103 כי: "אנחנו נזהרים במינוחים כי היה לנו דבר כזה לפני כחודש או קצת יותר - הייתה עלייה ומהר מאוד זה ירד. הפעם זה באמת שונה ויש וריאנט חדש, ה-BA-5 שהוא מדבק יותר, ועכשיו אפשר להתחיל לקרוא לזה בשמו, אני חושב שאפשר להתחיל לקרוא לזה גל חדש".

על פי נתוני משרד הבריאות, בשבוע האחרון אומתו בישראל 47,243 חולי קורונה חדשים ו-153 חולי קורונה אושפזו במצב קשה.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 572 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 37 מחוברים למכונות הנשמה. 42 חולים מאושפזים במצב קריטי.

עד כה, 10,896חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגיפה. כמו כן, במהלך השבוע האחרון 6 חולי קורונה נפטרו.

במשרד הבריאות קראו בשבוע שעבר לציבור לשוב ולעטות מסכות בחללים סגורים. בהודעה שפרסם המשרד נאמר: "עם העלייה בתחלואה - אנו ממליצים לשוב לעטות מסכות בחללים סגורים ובפרט בהתקהלוית! זו הדרך להפחית הדבקות בקהילה ולשמור על אוכלוסיות הסיכון והמבוגרים, אשר פגיעים במיוחד לתחלואה קשה ותמותה מפני הנגיף.

"בימים האחרונים מורגשת בישראל עלייה חדה מאוד בכמות המאומתים לקורונה, ויחד איתה נרשם זינוק גם בתחלואה הקשה. אנחנו רוצים לשמור על השגרה - אבל גם על הבריאות.

"במצב שבו המשק פתוח לחלוטין, השגרה נשמרת ואין מגבלות - האחריות האישית לזהירות של כל אחד ואחת מאיתנו עולה.

"על כן - אנחנו מבקשים מכם להקפיד לעטות מסכה בחללים סגורים, לא כי זה חובה - אלא כי זה מעשה של סולידריות ואכפתיות כלפי הזולת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר