אחרי ההאשמה

מות הכתבת: הפלסטינים דורשים מישראל "העברת נשק"

חודש וחצי אחרי הירי בעיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה, ראש הממשלה הפלסטיני, שסירב לעריכת חקירה משותפת עם צה"ל, העביד דרישה מישראל (אקטואליה, עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הפגנות אחרי מות הכתבת (צילום: Attia Muhammed/Flash90)

הירי בעיתונאית שירין אבו עאקלה: ראש הממשלה הפלסטיני אשתייה דורש מישראל להעביר לידי הרשות הפלסטינית את הנשק ממנו נהרגה. אשתייה אמר כי "אנו דורשים מישראל שתעביר אלינו את הנשק ממנו היא נהרגה".

בהמשך אמר כי הוא עדיין מסרב בתוקף לחקירה משותפת עם ישראל: "סירבנו לבצע זאת (חקירה משותפת ב"נ), כי מי שפוגע בהיסטוריה וגונב אדמה ואת המולדת שלנו, מסוגל לזייף גם את הסיפור הזה, ולכן אנחנו לא סומכים עליהם. סירבו לחקירה ומסרבים למסור את הקליע. להפך, אנו דורשים את מסירת הנשק שהרג אותה".

"האם ישראל צריכה הוכחה לכך שהיא מדינה פלילית? מה קרה בג'נין אתמול ומה קורה בכל מקום בו ישראל מבצעת את פשעיה."

עוד אמר: "ישראל היא יישות קולוניאלית הבנויה על חורבות בתינו, אבל העם שלנו ינצח ביציבותו ובכח הרצון. שירין היא קדושה ותהיה העדות בבית הדין הפלילי בהאג לפשעי הכיבוש".

"שירין שירתה את פלסטין בחייה ובמות הקדושים שלה. שירין הייתה החוליה המקשרת בין מחנה הפליטים בג'נין, ירושלים, עזה, פלסטין והעולם כולו. היא ראתה בעיניה את מה שראינו ממנה. מבעד לעדשותיה היא הייתה אייקון ירושלמי, עיתונאית פלסטינית שעבדה בתחנת תקשורת חשובה. היא הייתה יצירתית ומחויבת לתמונת המצב של פלסטין בעולם. אי הענשת ישראל תגרום להרג של אנשים נוספים, ביניהם נשים וקשישים".

כזכור, ערוץ אל-ג'זירה פרסם תחקיר שמסקנתו כי העיתונאית נהרגה מפגיעה של קליע בקוטר 5.56 של רובה מסוג M4 שנמצא בשימוש צה"ל.

בתחקיר הם גם חשפו לראשונה תמונה של מה שהם טוענים שהוא הקליע שהרג את העיתונאית. מסקנת הערוץ, שבו עבדה הכתבת, כי כדור של צה"ל, כאמור, הוא שפגע בה וגרם להריגתם.

מותה של העיתונאית בזמן קרב יריות בין כוחות ישראליים לפלסטינים, הסעיר כזכור את העולם הערבי, ולמרות שטרם ברור ממי נפגעה, צה"ל הואשם בפי רבים במותה ונשמעות קריאות רבות לנקמה. בצה"ל ביקשו לבדוק את נסיבות מותה, ואף ביקשו לעשות כן בשיתוף פעולה עם הפלסטינים, אולם הדבר נענה בשלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר