"ההגנה לוקה בחסר"

האזעקות בירושלים: חשד למתקפת סייבר במעורבות איראן

שעות אחרי שהופעלה אזעקת צבע אדום במספר שכונות בירושלים ובאילת, במערך הסייבר חושדים כי מדובר במתקפה מתוכננת, במעורבות של איראן, שכוונה נגד מערכת המספקת מערכות כריזה (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אזעקת צבא אדום. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

במערך הסייבר הלאומי חושדים כי האזעקות שנשמעו אמש (ראשון), בשעת ערב מוקדמת, במספר שכונות בירושלים ובאילת, הינו מתקפת סייבר.

כזכור, אתמול נשמעו אזעקות צבע אדום במספר שכונות בירושלים ובאילת. בצה"ל פרסמו בתוך זמן קצר כי מדובר בתקלה טכנית ולא באירוע ביטחוני. עם זאת ציין צה"ל שהאירוע בבדיקה.

אלא שהבוקר (שני), כאמור, חושדים במערך הסייבר הלאומי די הדבר נבע מפריצה לממשק של מערכות כריזה לעיריות - מה שהוביל להפעלת הצופרים.

לפי דיווח של דורון קדוש בתכניתו של אפי טריגר בגל"צ, מתקפה הסייבר כוונה כנגד חברה שמספקת מערכות כריזה לרשויות מקומיות, דרכן הצליחו התוקפים להפעיל את האזעקות.

במערך הסייבר הנחו את הרשויות לנקוט אמצעי הגנה.

מנכ״ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, הצביע על הפער שבין יכולת ההגנה הישראלית על תשתיות שמגדירה כהגנה קריטית לבין תשתיות אזרחיות.

לדבריו, "נראה שהמתקפה לא פגעה בתשתית המוגדרת בישראל כקריטית. יחד עם זאת, שוב התברר עד כמה פגיעה במערכות אזרחיות, פשוטות יחסית, משבשת את חייהם של האזרחים והאזרחיות בישראל.

"ישנו פער לא מבוטל בין יכולות הגנת הסייבר המצוינות של מדינת ישראל על תשתיות שהיא מגדירה כקריטיות לבין ההגנה הלוקה בחסר בהגנה על תשתיות אזרחיות אחרות. המתקפה הזאת היא לא הראשונה שמחדדת את הפער הזה- די להיזכר בפרשת הפריצה לאתר אטרף שפגעה בפרטיותם של ישראלים רבים. נדרשת הגברת מודעות ונדרש יישום אמצעי הגנת סייבר בכלל המשק״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר