שומרים על רגיעה

בית המחבל לא ייהרס בשל ביקורו של ביידן

שר הביטחון, הורה לצה"ל לעצור את המבצע שתוכנן להיום להריסת ביתו של אחד משני המחבלים שרצחו את ויאצ'סלב גולב הי"ד בכניסה לאריאל, בניסיון למנוע תסיסה ביו"ש (מדיני)

הריסת בתי מחבלים, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

שר הביטחון בני גנץ, הורה לצה"ל לעצור את המבצע שתוכנן להיום (שני) להריסת ביתו של אחד משני המחבלים שרצחו את ויאצ'סלב גולב הי"ד בכניסה לאריאל לפני כחודשיים. הסיבה: ניסיון להרגיע את השטח לקראת ביקורו הקרוב של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כך על פי הדיווח ב-ynet.

על פי הדיווח, כרגע נעצרו כל הריסות בתי המחבלים עד לביקור, אך הן תמשכנה מיד לאחריו.

כזכור, פיגוע הירי בוצע בידי שני מחבלים פלסטינים בליל שבת לפני כחודשיים, המחבלים הגיעו ברכב וירו במאבטח בכניסה לאריאל ואף ווידאו בו הריגה. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות לפיגוע אף שבפועל למחבלים לא היה קשר לארגון. שני המחבלים, יחיא מרעי ויוסוף עסאי, בני 20 מהכפר קראוות בני חסאן נלכדו לאחר מצוד של 20 שעות.

הלילה היו אמורים כוחות צה"ל להיכנס לכפר ולהרוס את ביתו של אחד מהם, אולם כאמור, הצבא קיבל הנחיה לעצור.

גם ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בדיזינגוף ורצח שלושה אזרחים לא נהרס בינתיים, כחלק מאותה הנחיה של הדרג המדיני. ההערכה היא, שישראל קיבלה בקשה מהאמריקאים להפחית את הפעילות ביו"ש כדי למנוע הסלמה במצב.

בישראל צופים כי ביקורו של ביידן יהיה משמעותי בכל הנוגע למאבק באיראן ושיתופי פעולה אזוריים נוספים.

מלשכת שר הביטחון נמסר, כי "הפעילות של צה"ל נמשכת בכל הגזרות, ומול כל איום, על מנת להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל, תוך ביצוע הערכת מצב שוטפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר