"המצב השתפר"

איווט ליברמן לחוץ: "אין מקום למחאה; מחירי הדירות יירדו"

שר האוצר ליברמן התייחס לדו"ח לפיו ישנן 69,000 דירות בבנייה, והבטיח שהמחירים יתחילו לרדת • "לא יהיו שיקולים פוליטיים בעניינים כספיים", הבטיח; ומה השיב כשנשאל שוב על החרדים? (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר האוצר ליברמן בדבריו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

האינפלציה בישראל ממשיכה לעלות, וכבר עומדת על 4.1%, כאשר גם בנק ישראל ממשיך ומעלה את הריבית, וצפוי להעלותה אף יותר. אחת ההוצאות הגבוהות ביותר לכל בית אב בישראל היא דירה, שמחיריה עלו בשנה שחלפה ביותר מ-14%, ובציבור כבר מתחילה מחאת אוהלים חדשה, כפי שבוצעה לפני 11 שנה.

שר האוצר אביגדור ליברמן, שנמצא במרכז הביקורת הציבורית, ניסה למנן את הביקורת וטען שבקרוב נראה ירידה במחירי הדיור: "תוך חצי שנה נראה ירידות בשוק הדיור. יש גידול של 25% בהתחלות בנייה, סה"כ 69,000 יחידות דיור בבנייה, הרבה מעבר למה שתוכנן. כמו שלא האמינו שניתן להוריד את הגירעון ל-0, כך גם לא היו מאמינים לנתונים הללו והיו אומרים שזה 'מדע בדיוני'".

ליברמן שידר לחץ מהמחאה המתרחבת ואמר כי "הניסיונות לתדלק את היצרים, את המחאה ולדבר על הדיור - כל הליבוי של ההיסטוריה, פשוט אין להם מקום".

יו"ר ישראל ביתנו התייחס גם לשלושה משברים מול ועדי עובדים המתרחשים בעת ובעונה אחת: שכר המורים, השוטרים והנהגים. "תביעות השכר של כולן הן 41 מיליארד שקלים, שזה סכום שאי אפשר לתת. אני מציע לנהל את זה בהיגיון ובאחריות".

שר האוצר פנה אישית גם ליו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דויד, וקרא לה להפסיק עם השביתות במערכת החינוך: "קחו פסק זמן ותפסיקו עם השביתות. מציע להיכנס למו"מ רציף מיום ראשון, אבל להגיע בלי דעות קדומות, אולטימטומים והכתבות. אין דבר כזה מו"מ של 'תיקח או תלך', אלא אנחנו רוצים לדון על הכל. על שכר המורים, על התאמת החופשים ועל תגמול למצוינות".

בדבריו התייחס ליברמן לקואליציה המקרטעת, ועל הרמיזות לפיו ינהיג 'כלכלת בחירות' כדי לחזק את כוחו הפוליטי: "אומרים לי 'תעשה שיקול אלקטורלי כי אולי יש בחירות', אבל זה הכי קל. אני יכול לסגור עניין עם כולם, אבל לא יהיו שום שיקולים אלקטורליים, אלא שיקולים ממלכתיים ואחראיים. לא נרוץ עד שלא נסגור הסכם נכון עם כולם. אסור שכלכלת ישראל תשלם את המחיר".

כתב 'ישראל היום' יהודה שלזינגר שאל את ליברמן: "אמרת שהחרדים שותים את קופת המדינה, שמשגיחי הכשרות מרוויחים מיליונים, הבטחתם שהחרדים יהיו מחוץ לממשלה והמצב הכלכלי ישתפר- זה לא קורה", בתגובה אמר שר האוצר כי "המצב השתפר משמעותית", זאת בניגוד כמובן למציאות הכלכלית הקשה שמכה בכל אזרחי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר