ישראל הולכת לבחירות

בנט: "רגע לא קל, ההחלטה נכונה"; לפיד: "ממשיכים יחד"

ראשי הממשלה המתחלפים, נפתלי בנט ויאיר לפיד, מסרו הצהרה משותפת, לאחר ההחלטה לצאת לבחירות • בנט: "קיבלנו החלטה נכונה" • לפיד: "לא לתת לכוחות האופל לפרק אותנו מבפנים" (ארץ)

ישי כהן ורפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בסיון תשפ"ב | 20.06.22
לפיד ובנט בכנסת, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פצצה פוליטית: ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, התייחסו הערב (שני) להחלטת הקואליציה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות מוקדמות, הצפויות להתקיים מיד לאחר חגי תשרי ה'תשפ"ג.

ראש הממשלה היוצא בנט אמר בהצהרה: "אנחנו נמצאים ברגע לא קל, אבל זו החלטה נכונה. הקמת הממשלה הייתה המהלך הקשה בחיי, אבל גם המהלך הציוני בחיי. הוכחנו שאפשר להניח את המחלוקות בצד למען המדינה, ועבדנו למען מטרה גדולה יותר".

בהמשך הסביר בנט מדוע החליט לפזר את הכנסת - פקיעת תקנות יהודה ושומרון: "בשבועות האחרונים עשינו הכל כדי לשמר את הממשלה הזו שבעינינו היא אינטרס לאומי, הפכנו כל אבן בעניין. ביום שישי האחרון הבנתי באופן סופי שתוך עשרה ימים מדינת ישראל תיכנס לנזקים ביטחוניים כבדים ולכאוס חוקתי, עם פקיעת תקנות יו"ש. את זה לא יכולתי לאפשר. במשפט שלמה של 2022 בחרנו להיות האמא ששומרת על הילד גם במחיר אישי כבד".

ראש הממשלה ה-13 בירך את ראש הממשלה ה-14, שעמד לצידו בהצהרה: "בשנה האחרונה למדתי להכיר את יאיר, עבדנו ביחד. יאיר מגלם מידות של אחריות, והוא מייצג ציבור גדול מעם ישראל. בימים הקרובים אסייע לו באמצעות חפיפה מסודרת ויסודית כמה זמן שצריך, יש מדינה לנהל. ראינו ישראלים משמאל ומימין שמסוגלים לעבוד יחד".

בנט סיפר בסיום דבריו על הדרך בה הודיע לשותפיו לקואליציה על החלטתו: "שוחחנו הערב עם כל ראשי מפלגות הקואליציה, ואמרתי להם שאני גאה בהם, בשותפות וביכולת לעבוד יחד. בואו נזכור שיש לנו מטרה משותפת מעל הכל".

ראש הממשלה בנט פנה לציבור שהתנגד לממשלתו: "אני מבין את אלו שמחו נגדי, אבל עשיתי את זה לשם שמיים. הבנתי, ואני עדיין מבין, שהייתי צריך להוציא את ישראל מהבור. אחרי שנה כראש ממשלה אדם לא נשאר אותו דבר: הבנתי כמה מדינה חזקה אנחנו, כמה טוב יש בעם הזה ואני בטוח שנמשיך להיות כזו".

מייד אחריו נאם ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל, יאיר לפיד, שאמר: "יהיו לי עוד מספיק הזדמנויות לפנות למדינת ישראל. כרגע אני רוצה להודות לשותפי, ראש הממשלה נפתלי בנט, על האחריות שהוא מגלה היום, על העובדה שהוא שם את המדינה לפני האינטרס האישי. ואני רוצה להודות לו על עוד דבר. על החברות, אני מאוד אוהב אותך. החברות בינינו עמדה במבחנים ונתקלה במכשולים, אבל תמיד צלחה אותם".

לפיד, שמודע לדיווחים לפיהם בנט שוקל לפרוש מהחיים הפוליטיים, פנה לראש הממשלה היוצא: "ראש הממשלה בנט צעיר ממני ועוד נכונו לנו עלילות יחד. הוא מנהיג ישראלי חשוב, מקורי ואמיץ, ואין לי ספק שמקומו הוא בהנהגת המדינה לעוד שנים ארוכות".

בהמשך הוסיף לפיד מספר מילים על ימיו כמנהיג המדינה, הצפויים להגיע: "גם אם יוצאים לבחירות בעוד כמה חודשים, האתגרים שלנו כמדינה לא יכולים לחכות. אנחנו צריכים לטפל ביוקר המחיה, לנהל את המאבק באיראן, בחמאס ובחיזבאללה, להתייצב מול הכוחות שמאיימים להפוך את ישראל למדינה לא דמוקרטית. מה שקרה בימים האחרונים, מה שקורה כאן הערב, היא הוכחה נוספת לזה שהמערכת הישראלית צריכה שינוי עמוק ותיקון גדול. לפני שנה התחלנו את התיקון הזה, אנחנו ממשיכים בו עכשיו, וממשיכים יחד".

כזכור, מוקדם יותר סיכמו ראשי הממשלה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות לאחר שלא הצליחו לייצב את הקואליציה, כאשר הצעת החוק לפיזור הכנסת תובא להצבעה בשבוע הבא ויאיר לפיד יכנס לתפקיד ראש הממשלה במקומו של נפתלי בנט. בשל ההחלטה לפזר את הכנסת הרי שהבחירות לכנסת ה-25 יתקיימו בתאריך ל' בתשרי ה'תשפ"ג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר