בחירות 2022 על הפרק

מגעים לממשלה חילופית, ניסיונות לקדם את 'חוק הנאשם'

בנט שוקל פרישה מהחיים הפוליטיים וכן ריצה יחד עם לפיד • ליברמן: "המטרה מבחינתנו למנוע את חזרתו של נתניהו" • נשיאות הכנסת אישרה: ההצעה לפיזור הכנסת - תעלה מחר להצבעה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט, לפיד וגנץ במליאת הכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נשיאות הכנסת אישרה בישיבתה הבוקר (שלישי) ברוב קולות להעלות את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24, של חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל, להצבעה במליאת הכנסת מחר, ביום רביעי. זאת לאחר ההכרזה הדרמטית אמש של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד על פיזור הכנסת מיוזמתם והליכה לבחירות.

בתוך כך בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, מתכוון היו"ר גלעד קרוב מ'העבודה' לקדם בהליך זריז את החוק האוסר על נאשם להרכיב ממשלה. יחד עם זאת, לדברי גורמים בקואליציה, שצוטטו ב-Ynet, העלאת ההצעה עדיין צפויה לעורר קשיים, והסיכוי להספיק להעביר את החוק בשלוש קריאות בחלון הזמנים שנותר עד לפיזור הכנסת אינו גדול.

רגע לפני פיזור הכנסת הצפוי, ראש הממשלה לשעבר נתניהו עדיין מנסה לנהל מגעים להקמת ממשלה חילופית. לפי דיווח של יובל קרני, היעד הוא שר הביטחון בני גנץ.

לפי הדיווחים, ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, שוקל לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד בבחירות לכנסת ה-25. בשלב הנוכחי טרם ברור האם סיעת 'ימינה' תממודד בבחירות שכן בנט הפתיע אמש את חבריו ושותפיו לדרך, איילת שקד ואביר קארה, ועדכן אותם על ההחלטה דקות לפני ההודעה לתקשורת. הח"כ היחיד שעודכן על המהלך היה מתן כהנא.

גורמים ב'ימינה' סיפרו אמש כי שקד חשה 'נבגדת' מהתנהלות בנט וזה לאחר שהלכה איתו לממשלה, למרות הלחצים שהופעלו עליה מימין. בסקרים האחרונים, 'ימינה' קיבלה בממוצע שישה מנדטים וזה במצב בו הסיעה מתמודדת בראשות בנט.

אופציה נוספת שבוחן בנט בימים אלו היא ריצה בבחירות תחת סיעת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד. מקורביו טענו אמש כי בנט לא מתכוון להתמודד עם לפיד אך טרם התקבלה החלטה. כזכור, אמש התבטא יאיר לפיד כי: "ראש הממשלה בנט צעיר ממני ועוד נכונו לנו עלילות יחד. הוא מנהיג ישראלי חשוב, מקורי ואמיץ, ואין לי ספק שמקומו הוא בהנהגת המדינה לעוד שנים ארוכות".

בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, התייחס היום של האוצר אביגדור ליברמן לנפילת הממשלה וההליכה לבחירות, ואמר כי "מבחינת ישראל ביתנו המטרה העיקרית בבחירות היא למנוע מנתניהו לחזור לשלטון, זו המטרה העיקרית. לא זגזגנו, היינו עקביים, עמדנו בלחצים וזה מה שנעשה גם במערכת הבחירות הבאה".

לדבריו, "לו נתניהו היה מוותר על ראשות הליכוד והיה אומר אני לוקח פסק זמן עד תום ההליכים, הליכוד באותו רגע היה מקים ממשלה ימין מלא-מלא, יציבה, להרבה זמן. אבל האיש דואג לעצמו ולמשפחתו. גם היכולת הזו כל הזמן לשקר במצח נחושה זה מדהים - שמעתי אותו הבוקר אומר שהוא לא יישב עם מנסור עאבס. האיש ישב איתו בבלפור והתחנן על נפשו להקים ממשלה עם מנסור עבאס, שולח את מנסור לרב דרוקמן להכשיר אותו, ועכשיו מבטיח שלא יישב איתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר