הכנסת לא תפוזר?

חשש מבחירות; ראשי סיעות האופוזיציה לוחצים על נתניהו

ראשי סיעות האופוזיציה - ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית, מעדיפים שתוקם כעת ממשלה חדשה מאשר בחירות; לפי גפני, גם נתניהו מעוניין בכך; החששות: הגוש לא יגיע ל-61 ו... בן גביר (אקטואלי)

נתניהו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראשי סיעות האופוזיציה - ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית, למעט הרשימה המשותפת - מעדיפים שתוקם ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית בראשותו של בנימין נתניהו, מאשר ללכת לבחירות נוספות.

בשל כך, מדווח עמית סגל ב'חדשות 12' כי הם מפעילים לחץ כבד על נתנינו כדי שזה יפעל להקים כבר כעת, ממשלה חדשה, הם מצידם מוכנים לשלם כל מחיר, כמעט, למען זה. יודגש כי הסיכוי שהמהלך הזה יקרה - קלוש, אך הוא עדיין קיים.

אמנם כלפי חוץ הם משדרים כי הם בטוחים בניצחון הגוש ובאפשרות להשיג 61 מנדטים בבחירות, אך בחדרים הסגורים עולים הספקות והחששות, כי שוב לא תושג הכרעה בבחירות.

לפי הדיווח של עמית סגל, יו"ר יהדות התורה משה גפני, יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', נפגשו ביום שני והם חוששים בעיקר מח"כ איתמר בן גביר שינגוס במצביעים שלהם ובכך יגביר את כוחו.

סמוטריץ' חושש מפני הדרישות שיציב בפניו בן גביר בתמורה לריצה משותפת בעוד ש"ס ויהדות התורה חוששים מנהירת צעירים חרדים לבן גביר. יהדות התורה תתמודד לראשונה בבחירות ללא מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, והחשש מפני בריחת קולות בשל כך, גבוה.

אך לא רק הם רוצים זאת, גם השרה איילת שקד, שמבקרת בימים אלו במרוקו, מנסה לפעול משם כדי שתוקם ממשלה אחרת - במקום בחירות.

ח"כ משה גפני, שהתראיין אמש במהדורה המרכזית ב'חדשות 12', אמר כי "זה דבר רע מאוד הנושא הזה של ללכת היום לבחירות, כשבעצם יש בכנסת הזו הנוכחית מספר מנדטים כזה שמאפשר להקים ממשלה יציבה עם אותו מצב פחות או יותר. כדרכי אני מדבר עם כולם ושומע מכולם שלא רוצים שתהיינה בחירות והם רוצים שתקום ממשלה חלופית".

גפני טען כי גם הליכוד ונתניהו רוצים ממשלה חלופית. "השאלה הגדולה והמרכזית היא לא אם לעשות ממשלה חלופית, אלא אם יש אפשרות לעשות אותה", אמר.

עמית סגל מדווח גם כי עלתה אפשרות להגיש הצעת חוק לבחירה ישירה, כך שתהיה בחירה רק לראשות הממשלה - אך הדבר לא יצא אל הפועל.

בתוך כך, גם חקיקת "חוק הנאשם", שהיו בקואליציה היוצאת מי שביקשו לקדם בזריזות במקביל לפיזור הכנסת, צפוי להידחות, הן בשל הקושי המשפטי והן בשל החשש של לפיד שאם יעכב את פיזור הכנסת עבור החוק הזה, נתניהו יצליח בנתיים להקים ממשלה חלופית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר