ישראל דוהרת לבחירות

גורם ב'יהדות התורה': "אם אין 61 - לא נפסול את יאיר לפיד"

המפלגות החרדיות נכוו בשנה שחלפה באופוזיציה וכעת נערכות שוב לבחירות חמישיות כאשר לפחות עבור המפלגה האשכנזית זה להיות עם נתניהו - או לחדול: "ש"ס לא תיכנס משיקולי בוחרים" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד. בקרוב ראש ממשלה עם יהדות התורה? (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סיעות הימין באופוזיציה מקיימות בימים אלו מאמץ מאסף להרכבת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית בכל הרכב אפשרי, בין אם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ראשון ובין אם לאו, אך למרות מאמציהן - הסיכויים נמוכים במיוחד. ללא תפנית משמעותית בעלילה, הכנסת ה-24 תפוזר במהלך השבוע הבא, והמערכת הפוליטית תתכנס שוב ליותר מ-100 ימי בחירות שיחוגו סביב השאלה: כן נתניהו או לא נתניהו. הפעם, לפי גורם ביהדות התורה ששוחח עם 'כיכר השבת', המפלגה החרדית האשכנזית תוותר על גוש נתניהו, אם לא יושג רוב בבחירות.

בארבע מערכות הבחירות האחרונות יו"ר הליכוד הבטיח פעם אחר פעם שיגיעו ללפחות 61 מנדטים, ולפעמים גם היה בטוח ש"יש בכיס 62 מנדטים ואף ניתן לעלות", אך מעולם לא הצליח להגיע אל היעד הנכסף, עד שיו"ר ימינה נפתלי בנט הפנה לו את הגב ושלח אותו לאופוזיציה.

לעומת ראש הממשלה הדתי הראשון, ראשי ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל המשיכו להיצמד אל יו"ר הליכוד, גם במחיר ישיבה באופוזיציה ופגיעה משמעותית בתקציבים החשובים לחברה החרדית כגון תקציבי הישיבות והכוללים.

לפי דיווח מהימים האחרונים באתר 'וואלה!', נתניהו הודיע למקורביו כי זו תהיה מערכת הבחירות האחרונה שלו, כאשר מבחינתו ניצחון ברור מקנה לו כמה שנים אחרונות בניהול המדינה, אחריהן יפרוש. לעומת זאת, במקרה של תיקו נוסף בבחירות, או אף חמור מכך הפסד, רבים מעריכים כי הפעם תישמט הארץ מתחת רגלי האדם שניהל את מדינת ישראל בזמן הרב ביותר מאז שנוסדה.

זרז משמעותי להנחת המוצא כי זו הפעם האחרונה שגוש הימין יילך עם נתניהו באש ובמים קשור בדברים שאמר הבוקר (חמישי) גורם ותיק ביהדות התורה ל'כיכר השבת': "אם נתניהו לא יצליח שוב להרכיב ממשלה, ש"ס לא תיכנס לממשלה אחרת, אבל יהדות התורה כן. ש"ס לא תיכנס רק בגלל שזו שאלה אלקטורלית, אבל אנחנו חזרנו למקום של הפרגמטיות, שאנו לשון המאזניים".

נתניהו ודרעי. המפלגות החרדיות יתפצלו? (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתפיסתו רואה הגורם פיצול עתידי בין המפלגה הספרדית למפלגה האשכנזית, בשל שיקולים פוליטיים טכניים. בעוד יו"ר ש"ס אריה דרעי רואה בסקרים שאם ינטוש את נתניהו הוא יאבד אלפי מצביעים כבר היום ועוד עשרות אלפי מצביעים שיכולים להתחבר למפלגתו ביום שאחרי פרישת יו"ר הליכוד, ביהדות התורה מרגישים שמצבם הפוליטי די יציב ולא קשור בדמות זו או אחרת.

לשאלת 'כיכר' מה תהיה החלופה השיב הגורם: "בני גנץ הוא מן הסתם המועמד המועדף, אבל אם המנדט יוטל על יאיר לפיד ונבין שרק איתו אפשר ללכת לממשלה - הוא לא פסול מבחינתנו. אם לפיד ישרטט מסמך ששומר על הסטטוס קוו - אנחנו מוכנים לשבת תחתיו בממשלה".

מיו"ר יהדות התורה גפני נמסר: ה"גורמים" ביהדוה"ת לא מייצגים את עמדת המפלגה שהייתה ונשארה שאנחנו הולכים רק עם הימין ועם נתניהו.

יהדות התורה לא תיכנס לממשלה עם השמאל בשום קונסטלציה, ואנחנו מציעים לכולם להוריד את האופציה הזאת מהפרסומים המגמתיים והשקריים המתפרסמים מעת לעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר