בגלל בין הזמנים

הגר"ג אדלשטיין הכריע: זה תאריך הבחירות הרצוי

המאבק על תאריך הבחירות: בוועדת הכנסת עוד לא הגיעו היום לסיכום על תאריך הבחירות, אך ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, הודיע ל'דגל', על התאריך הרצוי מבחינתו (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ח"כי דגל במעונו של ראש הישיבה, לפני מספר שבועות (צילום: ארכיון כיכר השבת)

בזמן שבוועדת הכנסת ישנם ויכוחים עזים על תאריך הבחירות, שיהיה מוסכם גם על האופוזיציה וגם על הקואליציה, יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני, נכנס להתייעצות אצל ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין בנושא.

גפני הציג בפני ראש הישיבה את השיקולים ואת מועדי הבחירות, כאשר ראש הישיבה הכריע לו כי התאריך הרצוי מבחינתו הוא ביום שלישי ל' בתשרי תשפ"ג - 25 לאוקטובר 2022.

ל'כיכר השבת' נודע, כי אחד השיקולים שעמדו פני הכרעת הגר"ג זה הרצון שלא יהיה ביטול תורה - בגלל הבחירות ולכן הגר"ג התעקש שהבחירות תערכנה דווקא בבין הזמנים של חודש סוכות.

כזכור, וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', חברי הכנסת של 'דגל התורה' שנכנסו אל מעונו של ראש הישיבה שמעו ממנו את הקריאה "לעשות הכל כדי למנוע הליכה לבחירות".

"ראש הישיבה חזר שוב ושוב על הקריאה שלא יהיו בחירות, דהיינו - לעשות הכל כדי להקים ממשלה עוד בכנסת הנוכחית, במידה ואכן הממשלה תיפול", התבטא בכיר 'בדגל התורה' בשיחה עם 'כיכר השבת'. כאמור, ראש הישיבה אוחז גם עכשיו כי אין צורך בהליכה לבחירות, אך במידה וההליכה תהיה בלתי נמנעת, יש לקיים את הבחירות בתאריך שהוזכר.

בשעה האחרונה, לאחר הכרעת הגר"ג, הודיע ח"כ גפני לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, "אנחנו עושים כל מאמץ כדי למנוע את הבחירות המיותרות הללו, ובאם לא נצליח אזי התאריך המוסכם הוא ל' תשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר