מסעיר את החסידות

החלום, הוראת האדמו"ר - והנס של התורם

האדמו"ר מלעלוב הורה לבדוק את כשרות ספר התורה שנתרם על ידי נגיד שלקה בליבו והיה מורדם ומונשם בבית החולים • מיד אחרי התיקון - הוא התעורר ומצבו החל להשתפר (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/FLASH90)

סיפור יוצא דופן מסעיר ביממה האחרונה את חסידי לעלוב ברחבי הארץ.

הכול החל בצעד חריג של האדמו"ר שהגיע ביום ראשון האחרון בשעות אחה"צ להיכל בית המדרש הגדול בבית שמש, כשבפיו בקשה לאחד החסידים - יעקב גרין לפתוח את ארון הקודש ולבדוק את אחד מספרי התורה שנכתבו לזכרו של הרבי מלעלוב זצוק"ל שהסתלק בליל יום כיפור בשנת תש"ע.

החסיד הוציא את ספר התורה שנתרם ע"י הנגיד הרבני ר' יעקב ביסטריצר מטורונטו שבקנדה, מגדולי התורמים בחסידות לעלוב בחייו של הרבי זצ"ל, ולאחר בדיקה בפרשת במדבר התגלתה שגיאת ניקוד קלה תחת המילה 'ואהרן', בפסוק 'כל פקודי הלוים אשר פקד משה ואהרן על פי ה'' (במדבר ג' ל"ט).

כאן המקום לספר כי הנגיד המפורסם לקה בשבוע האחרון בלבו, וכי מצבו הוגדר בבית החולים כקשה מאד ע"י הרופאים שנאלצו אף להרדים ולהנשים את הנגיד.

לאחר מספר שעות, בשעת לילה מאוחרת הגיע לבית המדרש הסופר הרה"ח ר' יוסף קאפ, שכתב את ספר התורה, ולשאלת אחד החסידים סיפר הסופר בתדהמה כי בליל שבת האחרון התגלה אליו הרבי זצ"ל מלעלוב בחלום ואמר לו כי בספר התורה שנתרם לעילוי נשמתו, ע"י הנגיד, ישנה שגיאה במילה 'אהרן', וכי בעזרת ה' הנגיד יהיה בריא.

הסופר הנדהם ממשיך ומספר לחסיד כי לאחר החלום הוא הסתפק מאד האם וכיצד לספר זאת לרבי, אך לאחר שהחלום לא מש מזכרונו, הוא ביקש מהרבי לבדוק את ספר התורה, ואכן דבר החלום התגלה כמדוייק.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספרים החסידים בהתרגשות כי שעות לאחר תיקון השגיאה, הנגיד התעורר אמש (שני) ומצבו הוטב, וכאשר נודע מה שהתרחש מאחורי הקלעים, הסיפור התפשט כאש בשדה קוצים תוך שהוא מכה גלים בעולם החסידות.

אחד החסידים אומר כי "מדהים לראות את ההכרת הטוב של הרבי זצ"ל מלעלוב, כלפי מי שעזר וסייע לו במשך שנים רבות, גם למעלה מעשור לאחר הסתלקותו לשמי מרומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר