הצדדים נסוגים מההבנות

הקואליציה נגד האופוזיציה: נתניהו עסוק בפוליטיקה קטנה

האופוזיציה מתנה לאישור חוק המטרו וחוקים שיאפשרו את ביטול הויזה לנוסעים לארה"ב, בהסכמת הקואליציה לתאריך הבחירות המוקדם • בקואליציה תוקפים את שרת התחבורה מיכאלי (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

הקרב בין הקואליציה לאופוזיציה עדיין לא הסתיים, כאשר חברי הממשלה החליטו לעכב את קידום החוקים עליהם הושגו הבנות, בשל הקרב על המטרו והוויזה לארה"ב.

בקואליציה מאשימים כי האופוזיציה מתנגדת לחוקים אלו, עד שיגיעו להבנות בנוגע לתאריך מוסכם לקיום יום הבחירות, כאשר הדרישה היא להקדים את הבחירות לתאריך ל' תשרי, ולא להמתין עד ז' חשוון.

שגריר ארה"ב בישראל עדכן את שרת הפנים איילת שקד כי אי קידום החוק מהצד הישראלי עשוי לעכב משמעותית את הסיכומים שיביאו לפטור מוויזה לישראלים הנכנסים לארה"ב.

שקד עלתה למתקפה נגד נתניהו: "זה ביזיון ברמה הכי גבוהה שנתקלתי. מה ביבי יגיד לביידן כשיפגוש אותו? לא העברתי את חוק הוויזה כי אני עסוק בפוליטיקה קטנה? הליכוד לוקח חוק שהוא קריטי לכל אזרחי ישראל ותוקע אותו. זה בכלל לא נוגע לאופוזיציה ולקואליציה".

במקביל, הרוחות סוערות גם סביב חוק המטרו. גורם בקואליציה תקף את מרב מיכאלי ואמר כי היא גוררת את החוק כבר שנה. לדבריו, כפי שצוטט ב'כאן חדשות', "היא הייתה יכולה להגיע להסכמים ולא עשתה זאת, היא מצפה שיפתרו לה את כל הבעיות".

בריאיון לתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב אמר שר האוצר אביגדור ליברמן לזאב קם כי אי קידום חוק המטרו – "זו כניעה מבישה של הקואליציה". ח"כ אלי כהן מהליכוד אמר גם הוא בריאיון לתוכנית כי "זהו חוק חשוב, צריך לשבת ולמצוא לו פתרון לפני יום רביעי".

גורם המעורב בתכנון המטרו אמר לכאן חדשות כי כל שנה של עיכוב בפרויקט יביאו לנזק משקי של בין 20 ל-30 מיליארד שקלים. זאת בזמן שהתועלת המשקית של הפרויקט, שפתיחת הקו הראשון בו תוכננה לעוד 10 שנים, הוערכה על ידי משרד האוצר ב-550 מיליארד שקלים ב-20 שנות הפעלתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר