הצהרת החמאס

ישראל ביקשה הבהרות ממצרים על מצב השבויים בעזה

שיחות בין בכירים בישראל לבכירים במודיעין המצרי על הודעת חמאס. הממונה על השבויים והנעדרים לשעבר: "האינסטינקט שלי - הודעת חמאס אמינה. זו קריאת השכמה" (אקטואליה)

(צילום: באדיבות המשפחה)

העיתון הערבי "אל-קודס" מפרסם היום (שלישי) מפי מקורות פלסטיניים כי אמש התקיימו שיחות בין בכירים בישראל, שעוסקים בסוגיית השבויים הישראליים ברצועה, לבין בכירים במודיעין המצרי, לגבי ההודעה של הזרוע הצבאית של חמאס.

על פי הדיווח, ישראל ביקשה ממצרים להשיג הבהרות אמיתיות מחמאס לגבי גורל השבויים ובמיוחד לאור ההודעה של חמאס על הידרדרות במצבו הבריאותי של אחד השבויים.

עוד הוסיפו המקורות כי הבכירים ממצרים הודיעו לבכירים בישראל כי הם מוכנים לנצל את המצב ולהביא לפריצת דרך חדשה בסוגיית השבויים.

במקביל, אלוף משנה במילואים משה טל, הממונה על שבויים ונעדרים בצה"ל לשעבר, אומר כי הודעת ארגון הטרור על הידרדרות במצבו של אחד השבויים היא "קריאת השכמה". טל הוסיף כי באינסטינקט שלו - הודעת חמאס אמינה.

בראיון לכאן רשת ב' הסביר כי אחת האפשרויות להודעה החריגה היא "סולם שיאפשר לחמאס לרדת מהעץ לגבי הטענה שלהם שאחד משני החיילים בחיים. הטרמינולוגיה מאוד חריגה".

עוד ציין כי "שמונה שנים ששני אזרחים חולים מוחזקים בלי טיפול רפואי. יש מרחב שלם של כלים שיכולים למתן את היקף המחבלים שישוחררו בעסקה".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "חמאס מוכיח גם הערב שהוא ארגון טרור ציני ונפשע, שמחזיק אזרחים פגועי נפש בניגוד לכל האמנות והחוקים הבינלאומיים, כמו גם את גופות חללי צה"ל. חמאס הוא זה שאחראי למצבם של האזרחים השבויים. מדינת ישראל תמשיך במאמציה, בתיווך מצרים, להשבת השבויים והנעדרים, באחריות ובנחישות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר