התיעוד נחשף

חמאס: הידרדרות במצב הישאם א־סייד. צפו

ארגון הטרור חמאס חושף את התיעוד המראה כי חלה הידרדרות במצבו של אחד הישראלים המוחזק על ידו ברצועת עזה, אחרי שחצה את הגבול מישראל • השבוי מונשם (חדשות)

(צילום: חמאס)

ישראל הכחישה וטענה כי מדובר בפרובוקציה - אך חמאס מפרסם היום (שלישי) תיעוד המוכיח כי אכן חלה הידרדרות במצבו הבריאותי של אחד השבויים.

מדובר באזרח ישראלי, בדואי בשם הישאם שעבאן א־סייד, שחצה את הגבול עם רצועת עזה דרך המטעים של קיבוץ ארז. בעבר הוא חצה פעמיים את הגבול לרצועת עזה, והוחזר.

א־סייד שירת בצה"ל כמה חודשים ושוחרר משירות. בשל כך, לדברי אביו, אנשי הרשימה המשותפת וההנהגה הבדואית בנגב אינן נרתמות לעזור לו.

א־סייד, צעיר בדואי תושב חורה החולה בסכיזופרניה, נראה בתיעוד של חמאס כשהוא מונשם - כאשר הם מראים את תעודת הזהות שלו ואת הטלוויזיה הדולקת ברקע עם שידורי חדשות עדכניים.

בישראל טענו כי מדובר בפרובוקציה של חמאס וכי לא ידוע על שינוי במצבם, אך בהמשך דיווחו מקורות פלסטינים כי ישראל פנתה למצרים בנושא.

על פי הדיווח, ישראל ביקשה ממצרים להשיג הבהרות אמיתיות מחמאס לגבי גורל השבויים ובמיוחד לאור ההודעה של חמאס על הידרדרות במצבו הבריאותי של אחד השבויים.

במקביל, אלוף משנה במילואים משה טל, הממונה על שבויים ונעדרים בצה"ל לשעבר, אומר כי הודעת ארגון הטרור על הידרדרות במצבו של אחד השבויים היא "קריאת השכמה". טל הוסיף כי באינסטינקט שלו - הודעת חמאס אמינה.

בראיון לכאן רשת ב' הסביר כי אחת האפשרויות להודעה החריגה היא "סולם שיאפשר לחמאס לרדת מהעץ לגבי הטענה שלהם שאחד משני החיילים בחיים. הטרמינולוגיה מאוד חריגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר