תיעוד החמאס

בישראל מגיבים: "הפצת סרטון החולה - מעשה מתועב ונואש"

משרד ראש הממשלה: "מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים" • לפיד: "הוכחה כי מדובר בארגון טרור מתועב" • בן משפחה: "זו התעללות" (ארץ)

(צילום: חמאס)

בישראל מגיבים הערב (שלישי) לפרסום הסרטון על ידי חמאס, בו נראה הישאם א-סייד שוכב במיטה מחובר לבלוני חמצן, כהוכחה לכך שחלה הידרדרות במצבו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, וזאת בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי. הפצת סרטון של אדם חולה זה מעשה מתועב ונואש".

"מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים. בנוסף, חמאס מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל, גם זאת בניגוד לדין הבינלאומי".

ישראל הבהירה: "הישאם א-סייד איננו חייל, אלא אזרח ישראלי פגוע נפש שחצה את הגבול לרצועת עזה מספר פעמים קודם לכן".

"חמאס מעכב כל סיכוי לעסקה. פעולות חמאס מהוות הוכחה כי מדובר בארגון טרור ציני ונפשע. מדינת ישראל תמשיך במאמציה להשבת השבויים והנעדרים כל העת באחריות ונחישות".

שר החוץ יאיר לפיד מסר: "ישראל רואה בחמאס את האחראי הישיר למצבם של האזרחים שהוא מחזיק בניגוד לחוק הבינלאומי. מדובר בשני פגועי נפש והחזקתם בשבי במשך שנים הוא מעשה של אכזריות בלתי נתפסת. חמאס גם מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול ז"ל תוך רמיסה של כל גבולות המוסר והדין הבינלאומי".

"פעולות חמאס הן הוכחה כי מדובר בארגון טרור מתועב שמחזיק את אזרחי עזה כבני ערובה שמשלמים את מחיר פעולותיו".

לפיד הוסיף, "אני קורא לקהילה הבינלאומית, כולל ארגון הבריאות העולמי, הצלב האדום הבינלאומי והארגונים העוסקים בפגועי נפש, לגנות את החמאס על התנהגותו הלא אנושית ולדרוש ממנו לפעול על פי הדין הבינלאומי ולשחרר את האזרחים ואת הגופות שהוא מחזיק".

"מדינת ישראל תמשיך לעשות את כל המאמצים על מנת להחזיר את חיילי צהל ואזרחי ישראל הנמצאים בשבי החמאס".

סאלח א-סייד, בן משפחתו של הישאם, אמר ל'כאן חדשות' בתגובה לפירסום התיעוד: "חמאס משחק ברגשות של אנשים. זו התעללות בבני אדם. מציגים אותו כחייל, כאילו הצליחו לשבות ולעשות איזה מעשה גבורה. הוא לא היה חייל, זה ילד צעיר לא שפוי. לפי הפרסום אי אפשר לדעת אם הוא חי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר