בעיכוב של מספר ימים

120 הח"כים צפויים לאשר הבוקר את פיזורם

המליאה נפתחת כעת בדיון שימשך עד השעה 10:00, אז צפויה להתקיים ההצבעה הסופית שתשלח את ישראל לבחירות כלליות, שוב • התאריך המסתמן: ז' בחשוון (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ישראל יוצאת לבחירות חמישיות תוך שלוש שנים וחצי: מליאת הכנסת החלה הבוקר (חמישי) בשעה 07:30 לדון בקריאה שנייה ושלישית בהצעת החוק להתפזרות הכנסת, לאחר שאמש לא הצליחו הקואליציה והאופוזיציה לעמוד ביעד שהוצב ולפזר את הכנסת ה-24 לפני חצות הלילה של יום רביעי.

ועדת הכנסת, בראשות ח"כ ניר אורבך שצפוי להצטרף לליכוד כשיריון של יו"ר המפלגה בנימין נתניהו, קבעה כי לכל סיעה בכנסת, ויש 13 כאלו, תהיינה חמש דקות לנאום לפני תחילת ההצבעה, וסדר הדוברים יהיה מהמפלגה הגדולה לקטנה.

בשעה 08:45 יעלה לנאום ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לנאום של 15 דקות, בו עתיד לקרוא לציבור להצביע למפלגתו כדי למנוע מקרה חוזר של ממשלה שאיננה בראשותו לאחר הבחירות, ובשעה 09:00 יסכם יו"ר ועדת הכנסת אורבך את הדיון.

מייד לאחר מכן תחלנה ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית, ולאחר מכן הכנסת תפוזר רשמית.

בין לבין תתקיימנה הצבעות על הסתייגויות המפלגות, כאשר לכולן תהיינה חמש הסתייגויות, ולישראל ביתנו תהיינה 15, אך כולן תהיינה אלקטרוניות ובכך ייחסך זמן רב.

שעות הדיונים שסוכמו בוועדת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

באשר למספר ההצבעות השמיות הצפוי, ועדת הכנסת קבעה כי תהיינה שש כאלה, שלוש לקואליציה ושלוש לאופוזיציה. אם יו"ר הכנסת יראה לנכון לקיים הצבעות שמיות נוספות, הן תהיינה שוות במספרן בין הקואליציה לאופוזיציה.

ההליך כולו צפוי להסתיים סביב 10:00, ואז ישראל תצא רשמית למערכת בחירות ארוכה במיוחד, על אף שתאריך הבחירות סופי טרם נקבע, למרות שהתאריך בעל הסיכויים הגבוהים ביותר הוא ז' בחשוון ה'תשפ"ג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר