בשורה טובה

משקיפים בעיר אחרת? עדין תוכלו להצביע

בפעם הראשונה בבחירות הנערכות במדינת ישראל, תוכלו להצביע ליד הבית במעטפות כפולות, עד היום הדבר התאפשר רק לעובדי וועדת הבחירות, חיילים ונכים | כל הפרטים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הצבעה בקלפי | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

הכנסת אישרה היום (חמישי) את דרישתו של ח"כ אורי מקלב, והחל מהבחירות הקרובות - כל מי שיהיה כלול במשקיפי הקלפיות, יוכל להצביע במעטפות הכפולות, ככל עובדי הקלפי.

מדובר בהצעה של מקלב שתאפשר למשקיפי הקלפיות להצביע אף הם במסגרת המעטפות הכפולות, זאת לאחר שורת דיונים בנושא עם מנכ"לית ועדת הבחירות ההוראה תחול על משקיפי קלפיות העובדים משש שעות ומעלה.

עד היום, רק עובדי ועדת הבחירות חברי ועדת הקלפי חיילים ונכים הצביעו במעטפות הכפולות, דבר אשר הצריך את משקיפי המפלגות בקלפיות לצאת בעיצומו של פעילות הקלפי עליה הוא מפקח, לקיים את חובתו ולהצביע בקלפי בה הוא משובץ.

"פעמים רבות קרה שאותו משקיף היה בעיר אחרת, או במקום מרוחק ממקום עבודתו וכך הוא לא היה יכול להצביע", נימק מקלב בדיון שנערך בוועדת החוקה קודם לכן.

בנוסף., לאור הכאוס בלשכות רשות האוכלוסין וההגירה דרש ח"כ אורי מקלב. להביא פתרון מידי לאזרחים המבקשים להנפיק תעודות זהות בכדי שיוכלו להצביע בבחירות.

"אי אפשר לצאת לבחירות כאשר מנגד הציבור לא יכול להנפיק תעודות זהות", אמר מקלב בדיון.

ראש רשות האוכלוסין הופיע אמש בוועדת החוקה, שם הודיע תחילה כל תעודות הזהות שפג תוקפם יהיו תקפים למטרת ההצבעה בבחירות, ואמר כי הוא מתחייב למצוא את הפתרונות המתאימים לכך, ועדת החוקה הודיעה כי תעקוב אחר הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר