"פוגע בעמימות"

המאבק באיראן: גנץ הורה לחקור הדלפות מהדיונים הסגורים

בני גנץ, שר הביטחון, הנחה את הממונה על הביטחון במשרדו כי יחקור את ההדלפות שהציגו את המחלוקת בין צה"ל למוסד בנושא הגרעין האיראני, ואת התקיפות שיוחסו לישראל (ביטחון)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הורה לפתוח בחקירה. גנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר הביטחון בני גנץ הנחה הערב (חמישי) את הממונה על הביטחון במערכת הביטחון לפתוח בתחקיר על שני נושאים שמרעידים את מערכת הביטחון הישראלית: המחלוקת הגלויה בין צה"ל למוסד באשר לחזרת המעצמות להסכמי הגרעין עם איראן, וכן ההדלפות על פעולות ישראליות בתוככי איראן, שלכאורה ביטלה את מדיניות העמימות של ישראל.

גנץ החליט על מהלך זה רגע לאחר היציאה לבחירות כחלק מסמכותו הרחבה במשרד הביטחון, ויש בו משמעות רחבה מבחינת ההתנהלות העתידית של המוסד וצה"ל בשיחות האסטרטגיות, שעכשיו יצטרף אליהן ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד, שיצטרך לקבוע מדיניות. אדם נוסף שישאר בחדר יהיה ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט, שישאר השר לענייני איראן.

מלבד השיחות העוסקות בחזרת מעצמות העולם להסכם הגרעין עם איראן, שע"פ הדלפות מהשבועות האחרונים בכירי צה"ל תומכים בחזרתו ובכירי המוסד מתנגדים, גנץ גם דורש לחקור איך נודע לתקשורת הבינלאומית כי ישראל אחראית לחיסולי בכירים איראניים באיראן, שהובילו בסופו של דבר לפיטורי ראש המודיעין האיראני.

לדברי גנץ, "ההדלפות פוגעות במדיניות העמימות של מדינת ישראל", עניין עליו הקפידה ישראל במשך עשרות שנים, כדי למנוע הסלמה ביטחונית מיותרת. בין הדברים בהם נותרה ישראל בעמימות היה הפצצת הכור הסורי בימי ראש הממשלה אהוד אולמרט, שאחריות ישראל למהלך התפרסמה רק יותר מעשור אחר כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר