גם גפני התקשר

נתניהו בירך את לפיד והבהיר לו; עדכון ביטחוני - דרך המזכ"צ

ראש האופוזיציה נתניהו, התקשר היום לראש הממשלה יאיר לפיד - לאחל לו הצלחה בתפקיד, כשלפיד הציע לו לבוא לתדרוך ביטחוני - נתניהו דחה את ההצעה • גם גפני התקשר; "שיחה מצוינת" (בארץ)

נתניהו ולפיד בימים אחרים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ראש האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו התקשר היום (שישי) לראש הממשלה יאיר לפיד ואיחל לו הצלחה בתפקיד אליו נכנס אמש בחצות.

נתניהו בירך את לפיד ואמר לו: "אני רוצה לאחל לך ולכולנו שארבעת החודשים הקרובים שתהיה ראש הממשלה - יהיו תקופה של שקט ביטחוני".

לאחר הברכות הרשמיות ולמרות שהדבר מנוגד לחוק, נתניהו הציע ללפיד שהעדכון הביטחוני יתבצע באמצעות המזכיר הצבאי.

נתניהו הסביר את החלטתו ואמר שהוא רוצה למנוע את הפיכת העדכון הביטחוני לכלי פוליטי בזמן בחירות. בתום השיחה שיחררו השניים הודעות לתקשורת, כאשר בהודעה של לפיד רק הוזכר שלפיד הזמין את נתניהו לשיחת תדרוך ביטחונית ואילו בהודעת נתניהו נכתב שנתניהו הבהיר ללפיד כי הוא אינו מעוניין בתדרוך דרכו - כאמור.

לאחר השיחה של נתניהו, גם יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני התקשר לאחל ללפיד הצלחה בתפקיד והשניים דיווחו שהייתה שיחה מצוינת.

יצוין, כי גם בתקופת כהונתו של בנט כראש ממשלה, נתניהו נמנע מלקבל את שיחת התדרוך הביטחונית מראש הממשלה בנט - והוא התעדכן דרך המזכיר הצבאי האלוף אבי גיל, שהיה מגיע ללשכתו של נתניהו בכנסת על מנת לעדכן אותו בנושאים מדיניים וביטחוניים.

חשוב לציין, כי העובדה שנתניהו לא נפגש עם ראש הממשלה - זה מנוגד לסעיף 13 בחוק יסוד הכנסת; "ראש הממשלה יזמין לפי הצורך, ולא פחות מאשר פעם בחודש, את ראש האופוזיציה ויעדכן אותו בענייני המדינה" כך נכתב בסעיף שנוסף לחוק בשנת 2000.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר