סערה בביתר

תושבים זיהו בשבת פורצים שחצו גדר - אבל נמנעו מדיווח

שני פלסטינים חצו את הגדר בביתר עילית בעיצומה של השבת, אך תושבים שהבחינו בהם נמנעו מלדווח בשל "חילול שבת" • גורם בהנהלת העיר: "זה פיקוח נפש ממש" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חציית גדר אבטחה. אילוסטרציה (צילום: ארכיון כיכר)

ביתר עילית סוערת: תושבים בגבעה ג' החדשה בעיר זיהו בשבת האחרונה שני ערבים חשודים חוצים את הגדר מהכפר הסמוך פוכין, ונמנעו להתקשר למשטרה "מחשש לחילול שבת". גורמים בהנהלת העיר שרואים את העניין בחומרה, שוחחו עם רבנים בולטים בעיר והחליטו על הסברה מקיפה בנושא משום 'פיקוח נפש' גמור. כך נודע ל'כיכר השבת'.

ביתר חווה לא אחת מכת פריצות וגניבות, חלקן בשכונות נושקות לגדר ההיקפית. "מה שקרה השבת, יכול להעיד על תופעה קיימת, של תושבים ש'מחמירים' בשבת היכן שאסור", אומר גורם במועצת העיר. לדבריו, "מדובר בפיקוח נפש ודאי, גם אם חוצי הגדר הפלסטינים באו בכוונה 'רק' לגנוב".

במהלך האירוע בשבת, שני ערבים פלסטינים, שהגיעו ככל הנראה מהכפר פוכין הסמוך לגבעה ג' החדשה, ניצלו מצב טופוגרפי נוח וגבעה מלאכותית שנוצרה בעקבות פרויקט בנייה גדול, וזינקו ממנו מעבר לגדר, אל תוככי השכונה החדשה בביתר, גבעה ג'. תושבים שהבחינו בפולשים, לא הזמינו את המשטרה, ושני הפלסטינים המשיכו בשלהם באין מפריע. הם גנבו אופניים חשמליים, השליכו אותם מעבר לגדר, כדי להמשיך בגניבות ובפריצות לבתים.

סיור של בטחון ביתר, (במתכונת שבת, עם שומר דרוזי) זיהה את הפלסטינים, והחל לדלוק אחריהם. הם חצו חזרה את הגדר לכיוון הכפר ממנו באו, ופתחו בריצה בתוואי ההררי. איש הסיור, לא נרתע, והחל לדלוק אחריהם. לאחר מרדף ממושך נתפסו השניים.

במוקד הביטחון והנהלת העיר רואים בחומרה את הדפוס פעולה החוזר על עצמו, שתושבי העיר נמנעים – ולא בפעם הראשונה – להתקשר בשבת למוקד ביטחון או למשטרה. "מודבר בסכנת פיקוח נפש ודאית", אומר גורם בהנהלת העיר ל'כיכר השבת'. "הרי לא ניתן לבחון כוונות וחציית גדר יכולה להיות גם אירוע פח"ע ח"ו היל"ת. גם גנבים פושעים פליליים שפורצים לדירות בשבת, עלולים להיות מסוכנים מאוד אם הם נתקלים בדייר בפתאומיות וזה עלול להיגמר רע מאוד", אומר הגורם.

"לעיתים יכול להיות אירוע פלילי משולב חבלני, כלומר פושע שהצליח לפרוץ בקלות ויכול לתכנן פיגוע בעקבות עבודת השטח. לכן התושבים חייבים להבין שמדובר בפיקוח נפש ודאי".

מהנהלת העיר פנו בבקשה לרבנים שישוחחו עם הקהילות ויסבירו להם על החומרה שבדבר, והחובה מן התורה להתקשר בשבת למשטרה על כל אירוע חשוד שעלול לסכן את התושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר