יוקר המחייה 2022

מסתמן: דחייה זמנית בהעלאת תעריף החשמל

רשות החשמל לא צפויה להכריע הערב על שיעור ההתייקרות של התעריף. קיימת הסכמה שיש צורך בהעלאת המחיר, אך ישנה מחלוקת באשר לגובה העלייה בין 15-7 אחוזים

קובי אטינגר | כיכר השבת |
התייקרות מחיר החשמל (צילום: שאטרסטוק)

יוקר המחייה הבלתי נסבל בישראל 2022: מחיר החשמל שהיה אמור להתייקר כבר בחודש הקרוב, צפוי להידחות רק במעט - עד לחודש הבא, כך דווח הערב (ראשון) ב'חדשות 13'.

רשות החשמל הייתה אמורה להכריע הערב על גובה ההתייקרות הצפויה במחיר החשמל, אך בשל מחלוקת על גובה העדכון, החליטו חברי הרשות לדחות את העלייה לחודש הבא.

ההערכה היא שהרשות צפויה לעלות את המחיר בין שבעה אחוזים ועד לחמישה עשר אחוזים, הדיון צפוי להימשך במהלך החודש והעדכון יתבצע רק כנראה בחודש אוגוסט.

על פי הדיווח, מדובר בתוספת של עשרות שקלים לכל חשבון דו חודשי של משפחה. כאשר כזכור רק ביום שישי האחרון חלה עלייה של 36 אגורות בתעריף הדלק, שמחירו זינק ליותר מ-8 שקלים לליטר, זאת בנוסף להתייקרות של מוצרי החלב ועוד.

אתם מכבים את כל האורות והמזגנים כשיוצאים מהבית. אתם מדליקים את הבוילר סמוך לזמן המקלחת ומכבים אותו מיד לאחריה. אז מדוע חשבון החשמל שלכם כל כך גבוה?

אפילו אם אתם טיפוסים מחושבים, רוב הסיכויים שאתם משתמשים בכמות גדולה יותר של חשמל ממה שנדמה לכם. למעשה, המקרר שלכם מכלה אנרגיה ממש ברגע זה. אז בצעו את ארבעת הצעדים הללו ותחסכו אלפי שקלים השנה. השקיעו אותו בכמה פריטי ריהוט חדשים. לא עדיף?

כבסו את בגדיכם במים קרים

בהפעלת מכונת הכביסה, 90 אחוז מהאנרגיה הנדרשת לכך משמשת רק כדי לשמור על המים חמים. מודאגים שהבגדים שלכם לא יהיו נקיים מספיק? אל תהיו. חומרי הניקוי בימינו הם סופר מתקדמים - מה שמאפשר להם להבריק את פריטי הלבוש שלכם גם בטמפרטורות נמוכות.

פתחו וסגרו את הווילונות והחלונות

אור השמש שבחוץ עלול להיות ממש חזק. השתמשו בווילונות שלכם לטובתכם האישית. כשקר, פתחו אותם כדי לאפשר לאור השמש הטבעי לזרום פנימה. אבל כשחם, שמרו אותם סגורים. ההצללה הנוספת תסייע לחדרים בבית להישאר קרירים ואל תשכחו מהחלונות שלכם: בימים שבהם קריר יותר בחוץ מאשר פנימה, פתחו את החלונות באיזור המוצל של הבית ואת החלונות שטופי השמש של הבית וקיבלתם בריזה טבעית.

נקו את המקרר

המקרר המבולגן שלכם לא רק מריח מוזר - אחסון של מוצרים שאתם לא מתכוונים להשתמש בהם עולה לכם כסף. זרקו את בקבוקי החרדל הישנים ובקבוקי היין הריקים למחצה, כך שתידרש פחות אנרגיה כדי לקרר את המאכלים שלכם.

הגידו לא לערפדים

גם אם המחשב הנייד שלכם והקומקום אינם נמצאים בשימוש שוטף, הם נחשבים "ערפדי אנרגיה", מכיוון שהם מנקזים חשמל רק על ידי חיבורם לשקע. תחבו את התקעים של המכשירים החשמליים שלכם למפצל, כך שתוכלו לכבות אותם בקלות כאשר אינכם משתמשים בהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר