האשמה והתגובה

הקרב על קולות המחנה: שקד וסער בעימות

שר המשפטים האשים את שקד: "תלך עם נתניהו כמו שחתרה להקמת ממשלה בראשותו, לפני פיזור הכנסת" • יו"ר 'ימינה' הגיבה לסער: "אם זה מפריע לך, למה ניהלת במשך שבועות משא ומתן" (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גדעון סער ואיילת שקד (צילום: Olivier Fitoussi, Yonatan Sindel/Flash90)

בחירות 2022: שר המשפטים גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, פתח הבוקר (שני) במתקפה נגד יו"ר 'ימינה' איילת שקד וטען כי בכוונתה ללכת אחרי הבחירות עם נתניהו. לדבריו, זה היה החזון שלה גם כעת לפני פיזור הכנסת. שקד לא הכחישה והגיבה לו כי גם הוא נהג בצורה דומה.

בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל אמר סער הבוקר: "כל אדם שיצביע לאיילת שקד יודע שהיא תלך עם נתניהו". הוא הוסיף וטען כי "גם לפני פיזור הכנסת, היא (שקד) חתרה להקמת ממשלה בראשותו. זו דעה שגויה לפי דעתי, אבל לגיטימית".

השרה שקד לא נותרה חייבת. בציוץ בטוויטר השיבה לסער: "גדעון, אם אתה מאשים אותי בכך שהפכתי עולם למנוע הליכה לבחירות - אני מודה באשמה. אני תמיד מתנהלת באחריות כלפי המדינה שלי. הנה הכלל: בכל מצב, עם ה״קלפים״ שיש, אעשה מה שהכי טוב למדינה".

שקד הוסיפה: "רק יש לי שאלה: למה אתה ניהלת משא ומתן עם אנשי נתניהו במשך מספר שבועות, אם זה כל כך מפריע לך?"

סער השיב: "גב׳ שקד, אני עמדתי במבחן שאף פוליטיקאי לא עמד בו. את יודעת היטב, כמי שפעלה לשכנע אותי, שסירבתי לפני כשנה להצעת גוש נתניהו לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה. הכל - בשביל להקים את הממשלה שאת יושבת בה".

לדבריו, "גם עתה קיבלתי הצעות מפתות - וסרבתי. האם יש אדם אחד שמאמין שאת היית עומדת במבחן כזה?"

בראיון הבוקר יצא סער נגד הליכוד - המפלגה שנמנה עם חבריה במשך שנים רבות עד שפרש ממנה לטובת הקמת מפלגתו 'תקווה חדשה'. "יש להם תכנית גלויה לעצור את העצמאות של מוסדות אכיפת החוק, לבטל את האיזונים והבלמים במשטר הדמוקרטי שלנו", אמר לגלי צה"ל. "נתניהו עומד מאחורי הדברים האלה. זה לא קשור לביקורת, זה קשור לרצון להשתלט ולהרוס את העצמאות של בית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר