הנחיות ההסתדרות הרפואית:

צהבת? כנראה שזו לא סיבה לדחות את ברית המילה

ההסתדרות הרפואית הוציאה הנחיות חדשות, לפיהן ניתן לקיים ברית מילה גם כשהתינוק לוקה בצהבת • עם זאת, חשוב לבדוק שהצהבת נובעת רק מעלייה ברמת הבילירובין (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה. ברית מילה (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

"מזל טוב", תינוק חדש במשפחה. אחרי ששאלתם את השאלה הנצחית "כמה הוא שוקל?", יש לכם בדיוק שמונה ימים לארגן ברית, כששאלה אחת לא מפסיקה לנסר בחלל: "האם יש לתינוק צהבת?".

אתם מבררים את רמת הצהבת, שואלים את המומחים, מזמינים את המוהל לבדיקה, ולא מפסיקים לבדוק את צבעו של התינוק בשמש ובצל. אם אתם לחוצים יותר כנראה שגם תרחצו את התינוק באמבטיה עם דגים, תשאירו אותו בשמש (לא מומלץ!) ואולי אף תמצאו רעיונות יצירתיים יותר, אך לפי ההנחיות החדשות של ההסתדרות הרפואית, כל הטוב הזה הולך להיות נחלת העבר.

על פי ההנחיות החדשות שהוציאה ההסתדרות הרפואית נטען כי אין כל מניעה לבצע ברית מילה בתינוק עם צהבת, כל עוד והצהבת מגיעה כתוצאה מעלייה ברמת הבילירובין - ולא מסיבות אחרות, כמו צהבת שנובעת ממחלת כבד, מחלת דם או כתוצאה ממחסור בוויטמין k.

בכדי להבין את ההנחיות החדשות, חשוב שנכיר תחילה את הסיבה להיווצרות צהבת בקרב תינוקות. בדרך כלל נגרמת הצהבת בשל רמות של בילירובין גבוהות מהרגיל. גם לאנשים בוגרים יש בילירובין בגוף אולם ברמות נמוכות בהרבה, וזאת בשל כך שהכבד מסלק את החומר המיותר מהגוף, אולם בקרב תינוקות הכבד עדיין אינו מפותח מספיק ורק כעבור כמה ימים מהלידה הכבד מסלק את שאריות הבילירובין מהגוף.

פרופ' שאול דולברג, ד"ר שמעון ברק, ד"ר שרון שגב דומאי ופרופ' אריה ריסקין שכתבו את ההנחיות החדשות, טוענים שבדרך כלל צהבת בקרב ילדים אינה סיבה מספקת לדחות ברית, במיוחד בהתחשב בעובדה שברית בשלב מאוחר יותר עלולה להיות כואבת יותר עבור התינוק, אך בשל העובדה שעלול להיגרם לתינוק נזק לטווח הארוך חשוב להיוועץ תמיד בייעוץ רפואי ולפעול תחת מעקב, ובמיוחד בשביל לשלול סיבות אחרות להיווצרות הצהבת בקרב התינוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר